tasle Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Motoren sier meg ikke så veldig mye, men med 6 V vil du nok få litt problemer. Et oppladbart 12 V motorsykkelbatteri ville vært bedre, også med tanke på støy som dynamoen og tennpluggen i mopeden vil lage. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jaja, men tenkte bare for artighetsskyld jeg da.. Kjøre rundt å se om jeg får inn noe signal (hehe) Men er det noen i Trønderlag (Trondheim-Stjørdal-Steinkjer's) området som bruker W/T.. Hadde vært kult å sett om jeg kunne fått inn noe.. Om jeg vet at noen bruker det.. Sett om det funker lixom.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Men jeg lurer på en ting.. Jeg har (som jeg har nevnt før i denne tråden) en 5Meter lang pisk.. Hvis jeg får lyst til å feste den midt oppe på taket, (har den bare på veggen så den stikker 30cm opp over taket) bør jeg da ta hensyn til alt lynet som har vært i det siste? Feste egen kabel på antenna som går rett ned i bakken(jordspyd). Hjelper det? Så slipper jeg at W/T'en min flyr igjennom rommet hvis u-hellet er tilstede.. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Det finnes spesielle lynavledere for antenner, også for TV-antenner. I alle fall bør antennemasten være jordet hvis man vil være føre var. Aller best kanskje å kople bort TV og radio og -sendere fra antenneanlegg også, ikke bare fra strømnettet. Hvis du jorder en antennemast så burde det holde med jordspyd. Jordplate eller ringjord blir for kostbart. Da er det mye lettere å ta seg umaken med å trekke ut pluggene om man hører tordenskrall i det fjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå