Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye tragiske bilavgifter 2012: Hvor finne NOx utslipp?

AudiA3

Anbefalte innlegg

Blir jo helt teite avgifter fra imorgen av, hvor i alle dager finner jeg nox utslipp på personbiler? Eneste muligheten jeg har hørt er Autosys?

Hva med oss dødelige privatpersoner som ser på biler i Tyskland og vil regne på for eksempel en 2007/2008 VW Golf Variant 1,9TDI eller 1,4TSI?!

Finner absolutt ingenting på produsentens hjemmeside!

Bukker og neier hvis noen vet om en side på nettet som har bilspesifikasjoner inkludert den teite NOx avgiften!!!

Endret av AudiA3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøsses, ser man det ja!

Genialt, denne hjelper nok litt ihvertfall, selv om jeg er usikker på om NOx utslippet presentert på denne hjemmesiden blir den "endelige", eller om den endrer seg ift. utslippet som er registrert på den aktuelle bilen.. Litt sikkerhetsmargin må nok legges inn i kalkulatoren!

Takk uansett :)

Lenke til kommentar

Jøsses, ser man det ja!

Genialt, denne hjelper nok litt ihvertfall, selv om jeg er usikker på om NOx utslippet presentert på denne hjemmesiden blir den "endelige", eller om den endrer seg ift. utslippet som er registrert på den aktuelle bilen.. Litt sikkerhetsmargin må nok legges inn i kalkulatoren!

var nettopp inne på hjemmesiden på mekonomen for å se etter dele til bile min..Når du skriver inn skilt nummeret ditt, får du opp alt type informasjon om bilen din. Inkludert co2 utslipp. var jo litt enklere..skilte 16 i NOx-utslipp i mg/km mellom mekonomen, og http://carfueldata.direct.gov.uk/ n på min bil.

Lenke til kommentar

Jøsses, ser man det ja!

var nettopp inne på hjemmesiden på mekonomen for å se etter dele til bile min..Når du skriver inn skilt nummeret ditt, får du opp alt type informasjon om bilen din. Inkludert co2 utslipp. var jo litt enklere..skilte 16 i NOx-utslipp i mg/km mellom mekonomen, og http://carfueldata.direct.gov.uk/ n på min bil.

Ok, greit å vite. Men vanskelig å sjekke på mekonomen med tyske skilt ;)

Lenke til kommentar

er det årsavgiften de setter opp pga nox utslipp?

jeg har jo et gammel dieseldyr der man kan si at det er "rakarør"

dobbelt 2.5" anlegg med en enkel potte for hvert rør.

er snakk om suburban 90 mod v8 diesel. og den har nok en god del utslipp ja. dog er eksosanlegg omtrent nytt. men uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...