Lakus Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Hei, jeg kjøpte en 120GB SSD for noen dager siden og har ikke fått til å installere Windows 7 på den. Problemet oppstår idèt installasjonen nesten er over og den kommer til "completing installation", hvor den står i gjerne 10 timer uten at noe skjer (ja, jeg prøvde). Prikkene beveger seg og innstallasjonen eller maskinen henger seg ikke opp, men den kommer aldri forbi dette stadiet. Når jeg installerer det på den vanlige HDD´en derimot går det helt fint og installasjonen fyker rett forbi alle stadiene og rett inn i Windows. SSD´en blir forøvrig gjenkjent i BIOS, Device Manager, Drive Manager, My Computer osv - om noen lurer. Hovedkort: Abit IP35-E CPU: Intel Core 2 Duo E8400 GPU: Asus Radeon HD 6870 RAM: Crucial BallistiX 2GB SSD: Corsair Force 3 120GB HDD: Samsung 1TB ... se hele listen her. What to do? Jeg har prøvd mye rart nå synes jeg men kommer ikke noe nærmere. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Oppdatere bios på Hovedkort. Oppdatere firmware på SSD. Nyeste jeg fant http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100162 Endret 31. desember 2011 av Maxopp Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Ville du hatt noe imot å guide meg litt? Jeg har noen års erfaring med å sette sammen maskiner, men ikke med å oppdatere BIOS o.l. Lenke til kommentar
ShakyLuigi Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Hei. Har du kommet noe lengre med dette problemet? Sitter her med akkurat samme problemstilling. T.o.m. akkurat samme SSD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kanskje denne hjelper.. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95688 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg endte opp med å slenge SSD´en inn i den bærbare maskinen og lot den stasjonære beholde den gamle harddisken sin. Problem evaded. Lenke til kommentar
ShakyLuigi Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 : Desverre gjelder det SSD'er med serinummer 1123 eller lavere. Jeg har 1150. Men fint forum, skal titte litt mer der. Har googlet en masse, men tenkte ikke på Corsair's hjemmesider/forum (doh) Lakus: Ah, okey. Harddisken min med Windows partisjonen begynte å hoste, så da tenkte jeg at det var en god grunn til å bytte til SSD, dermed har jeg egentlig ikke muligheten til å unngå problemet. Så da bare "overtar" jeg denne tråden, så slipper jeg å lage en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå