ltdata Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 hei, pcen har plutselig slått seg vrang og jeg kommer ikke på internett. I tillegg er det endel programmer som ikke vil starte på grunn av dette problemet. Feilmeldingene er som regel: WSA startup failed or you have the incorrect version of winsock installed. Har googlet feilmeldingen har resetet winsock i kommandalinjen. start-run-cmd-netsh winsock reset. Har også gjort dette i sikker hetsmodus og fått beskjed om at winsock har blitt resetet, men det har ikke løst problemet. Nå kjører jeg en full virusscann ved oppstart. Men jeg tror kanskje alikvel det ikke er virus det dreier seg om? Har ikke gjort noe spesielt med pcen i det siste, startet med at jeg mistet internettforbindelsen og etterhvert kom feilmeldingene. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Kan være verd et forsøk å slette drivere for nettverkskort? De vil reinstalleres ved neste boot. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Kan være verd et forsøk å slette drivere for nettverkskort? De vil reinstalleres ved neste boot. kan du forklare fremgangsmåten? er litt redd for å gjøre noe feil. må jeg være fyfisk koblet opp mot nett med kabel for at nettverksdriveren skal reinstalleres ved neste boot? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) ok, prøvde nå og den ble slettet og reinstallert, men ikke noe løsning på problemet Endret 1. januar 2012 av Hårek Fjernet unødvendig sitering Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) hva med forslaget i denne linken? http://www.ehow.com/...sock-reset.html Endret 1. januar 2012 av Hårek Fjernet unødvendig sitering Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 fulgte forslaget i linken og nå er problemet løst. takk for hjelpen! Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 ok, firefox fungerer og winsock feilmeldingen er borte. Men explorer og Chrome fungerer ikke og endel andre programmer kan ikke oppdateres online lenger. Gjorde en diagnose i explorer og fikk følgene mld:Kunne ikke finne proxyinnstillingene for dette nettverket automatisk. Kontakt systemansvarlig Hva betyr dette og hvordan skal jeg endre på proxyinnstillingene til det som er riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå