Gå til innhold

Anbefaling til TV, min 40 " max kr 10.000

Anbefalte innlegg

Hei

Skal fornye meg på TV-fronten og forsøker å lese meg opp på nettet for å finne ut hva som er bra og ikke. Trenger dog litt hjelp, og poster derfor denne i håp om at jeg skal bli litt klokere og gjøre et valg jeg blir fornøyd med.

Størrelse:

mellom 40 og 50 " mener jeg bør holde, da jeg sitter 2-3 meter fra TV'en

Prisklasse:

Mellom 5000 og 10.000, og må kjøpe på Euronics pga gavekort

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Har kommet fram til at LED er det jeg ønsker meg. Ønsker innebygget webleser, for å kunne benytte video-on-demand. Trådløs oppkobling slik at jeg kan koble den på nettet jeg har i huset. Har HTC Sensation tlf, og ønsker å kunne koble denne sammen med TV som fjernkontroll/tastatur hvis mulig. Når det gjelder 3D er jeg litt på tynn is og har ikke helt fått taket på hvordan dette fungerer, med briller og priser på disse så her trenger jeg litt anbefalinger.

Hva slags kildesignal har du?

Parabol, Canal digital

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

VOD, nettsurfing.

Skal du koble til pc?

Ja, ønsker å koble til PC primært for å kunne vise bilder/filmer som er lagret på PC. Snakker da om bilder/filmer som er tatt selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig få nettlesere som støtter Flash, så du får ikke VOD via den. Men de fleste har apper med VOD, så du har muligheten selv om tven ikke har nettleser.

Nå som nyttårsalget nærmer seg, så se etter 7000-serien til Philips, EX7-serien til Sony eller D6/7/8-serien til Samsung. Kanskje Euronics kjører noen gode priser? Alle disse tvene er gode mellomklasse-tver (D8 er toppmodellen til Samsung).

Hvis du vil ha en tv som matcher samtlige på bildekvalitet, se etter G og GT-serien til Panasonic - som etter min mening er blant de beste tvene på markedet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...