Gå til innhold

Hjelp med å velge hjemmekinoanlegg

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg har sett litt på hjemmekinoanlegg de siste 14 dagene, og har til nå blitt enig med meg selv at jeg vil ha en av Samsung sine pakker. Det er to stk jeg sitter igjen med, og med mine noe begrensede kunnskaper håper jeg noen av dere kunne fortalt meg om jeg vil merke noe spesielt stor forkjell i lyd på disse to anleggene. (http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=630655&sku=592159).

Litt før jul kjøpte jeg HT-6750W som er en av de to jeg viser til over, og jeg var meget fornøyd med hvordan det aller meste her fungerte. Desverre var den trådløse mottakeren for bakhøyttalerne ødelagt ved kjøp, så hele pakka ble levert inn igjen. Siden ingen butikker i Bergen hadde nye på lager endte jeg opp med et LG HX906TAN, som uten tvil er noe av det verste jeg har vært borti. Det virker som at LG sine systemer har en underlig oppfatning av åssen DLNA skal fungere, da den regelrett kun fungerer noenlunde med medfølgende programvare for medieserver (Nero Mediahome 4). Streamer jeg mp3filer fra Ps3 Media Server kræsjer hele boksen og ender opp med å slå seg av. Videre har jeg aldri opplved så enormt dårlig respons i menyer, og et dårlig brukergrensesnitt gjør at man igjen må oppleve den dårlige responsen unødvendig mye. Grusomt, rett å slett. På Samsung sitt anlegg synes jeg responsen var ok, DLNA fungerte meget bra, og de to nevnte argumenter er årsak for at jeg vil velge Samsung.

Min grunn for å ville vurdere HT-C6930W fremfor HT-D6750W er at det vil bli enklere for meg med plassering av bakhøyttalere. Høyden på HT-D6750W sine bakhøyttalere (130cm) er noe høy ser dere. Begge disse to anleggene har jo fått en god del gode omtaler, men jeg lurer altså mest på hvordan selve lydforkjellen her vil være?

På forhånd, takk så mye for svar. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...