Rahl Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Hei og godt nyttår! Sitter her og prøver å sette sammen ny pc til meg selv for hovedsaklig spilling. Har brukt pc-bygger på Komplett, Komplett Gamer Premium - BF3 Edition, og kommet frem til følgende: Ahead Nero 10 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD PC BOX LARGE QPAD FH Komplett L.E. Cooler Master HAF X Big Tower Sort Corsair TX V2 650W PSU MSI P67A-G45 B3, Socket-1155 Intel® Core i5-2500K Processor Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB ASUS GeForce GTX 590 3072MB PhysX CUDA Intel® SSD 510 Series 250GB 2,5" Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S Creative SB X-FI Titanium MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Endte opp på overkant av 19.000,- Jeg leste gjennom produktanmeldelsene, og det ser ut til at de er gode på de delene jeg har oppgradert. 16gb minne er sikkert unødvendig, men var bare et par hundrelapper forskjell, så hvorfor ikke. De var utsolgte for Intel SSD 510 på 120gb, men har råd til 250gb, så er ikke noe problem. Vil det være stor forskjell å gå over til en i7-2600 prosessor? 600,- ekstra, så kan kanskje ta den. i5'en er vel for overklokking siden det står i5-2500K? Og jeg har ikke drevet med det før, så er ikke interessert i å starte nå. Er strømforsyningen god nok? Andre forslag mottas med takk. Skjermkortet er kanskje overkill, men regner med det burde holde noen år fremover. Slengte på det billigste lydkortet, vil jeg merke stor forskjell på å velge noen av de andre? Noen erfaringer med støynivå på disse komponentene? Denne vil stå på stua, så minst mulig lyd hadde vært kjekt. Ellers tar jeg gjerne i mot andre kommentarer eller forslag. Snart 3 år siden jeg sist investerte i en pc, så er på tide med en ny nå. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Hovedkort, gå for Z68 istedenfor P67. f.eks Asus P8Z68, dette er knallgode kort. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650757 å velge GTX590 er dumt å gjøre nå, da det nye kortet til AMD kommer på nyåret (Radeon 7970) Hvis du ikke vil vente på 7970, så gå heller for 2 kort i SLi eller Crossfire, f.eks GTX560Ti/GTX570/ eller Radeon 6950/6970, enn å velge er kort med 2 GPU'er. Anbefalt strømforsyner til GTX590 er 700W, jeg ville gått for en god 850W om du har planer om å kjøre GTX590 eller SLi/CF, greit å ha litt ekstra å gå på hvis du skal klokke i tillegg. Du trenger ikke kjøpe i7 med mindre du har brukt for Hyper-threading, i spill er det ingen forskjell på 2500k og 2600k. Om lydkortet du har valgt er bedre enn det innebygde på f.eks Asus P8Z68 er jeg usikker på, men du greier deg nok fint med det innebygde. Endret 31. desember 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Bortkastede penger. Bygg en rig med GTX570 til 10k istedenfor. Du kan også kjøre 6970 i crossfire og kjøpe tre skjermer, men her tror jeg det er best du venter på neste gen skjermkort. GTX590 er virkelig kun for entusiaster og folk med rævva full av penger. Du kan også ta en titt på Hardwares Anbefaling: Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer. Les gjennom kommentarene, og se hva folk sier. Endret 31. desember 2011 av N1ko Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 virkelige entusiaster overklokker ræva av maskinvaren. GTX 590 er for de som har for mye penger og for lite vett til å skjønne at SLI er en umoden teknologi. Du får dessuten mer ytelse enn det der for 19K Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kjør heller 570 eller 6970 i SLI/CF fremfor 590. Om du i all hovedsak spiller holder det fint med i5 2500K. Like greit å kjøpe versjonen som kan overklokkes, så har du i det minste muligheten dersom du trenger mer kraft. Ville gått for en 850 Watt strømforsyning av god kvalitet. Det vil nok holde for alle SLI/CF-rigger, i hvertfall om du ikke skal klokke mye. Kabinettet du tenker på er ikke ekstremt stille. Hva som oppfattes som støy og ikke varierer fra person til person, men dersom du er villig til å investere i viftestyring kan du stille det akkurat slik som du vil ha det. Når det kommer til lydkortet du vurderer synes jeg det leverer mye mer bass i både headsett og 5.1. Dessuten tillater driveren mye mer tweaking enn det som typisk følger med hovedkort, men dropp det dersom du overstiger budsjettet før du dropper noe annet. Forskjellen er ikke fenomenal og revolusjonerende, for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå