Gå til innhold

Israel, et land uten fremtid


mwy

Anbefalte innlegg

Israel kan ikke overleve som land på lengre sikt, og det er ikke på grunn av Palestinerne. De ultrotrodokse jødene får i gjennomsnitt 8-10 barn hver familie, og det betyr at om noen generasjoner vil de overta landet og tvinge frem et religiøst fundamentalistisk styre på linje med Iran. Kvinner og menn må leve adskilt og alle slags groteske straffer blir sikkert innørt. De normale jødene blir nødt til å flykte, trolig til USA, og den økonomiske fremgangen til landet vil stoppe opp. På dagsnytt atten i dag fortalte Sidsel Wold om hvordan vanlige jøder er nødt til å flykte fra Jersualem fordi de ultraotrdokse spytter på sekulære jentunger og trakkasserer dem på veien til skolen.

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel kan ikke overleve som land på lengre sikt, og det er ikke på grunn av Palestinerne. De ultrotrodokse jødene får i gjennomsnitt 8-10 barn hver familie, og det betyr at om noen generasjoner vil de overta landet og tvinge frem et religiøst fundamentalistisk styre på linje med Iran. Kvinner og menn må leve adskilt og alle slags groteske straffer blir sikkert innørt. De normale jødene blir nødt til å flykte, trolig til USA, og den økonomiske fremgangen til landet vil stoppe opp. På dagsnytt atten i dag fortalte Sidsel Wold om hvordan vanlige jøder er nødt til å flykte fra Jersualem fordi de ultraotrdokse spytter på sekulære jentunger og trakkasserer dem på veien til skolen.

Jeg tittet på de forskjellige store partiene i Israel

1. Kadima er et sentrumorientert liberalt parti og får flest stemmer. De er ikke i nærheten av hva du snakker om. De er for en palestinsk stat.

2. Likud er et høyrevridd parti med nest flest stemmer. De er for en palestinsk stat, men er skeptisk til palestinere. Bryr seg ikke noe enormt om relgiøse posisjoner.

3. Yisrael Beiteinu er det tredje største partiet med 12% av stemmene. De er et zionistparti og vil absolutt være kjipt for palestinerene om de får makten. Men de er ikke et sosialt konservativt parti.

4. Shas er det fjerde største partiet med 8.5% av stemmene. De er den type relgiøse parti du er redd for. Men de vil aldri få makt med så få av stemmene. Selv om de får mange barn, så holder ikke det.

5. Labour - dødende parti som ligner på Labour i England.

6. United Torah Judaism med 4.5% av stemmene, er et annet zionistisk parti, men de er ikke ekstremt relgiøst konservative.

 

Jeg har ikke full kjennskap til Israel, det tror jeg ikke du har heller fordi ingen grupper i Israel får 8-10 barn. Men det er lite som tyder på at Israel er på vei til å bli et teokrati som naboene. Vi har egentlig ikke lov til å si det i Norge, men jeg er ikke i Norge uansett. Sannheten er at store deler av befolkningen i mange arabiske land er relgiøse ekstremister. Du kan ikke sammenligne det med USA eller Israel, de er på helt sitt eget nivå. Årsaken til at man oftere snakker om relgiøs ekstremisme i USA enn i midtøsten er fordi nordmenn setter ulike standarer etter hvor utviklet de mener folket er.

 

Jeg tror egentlig ikke Israel kollapser i nærmeste fremtid. Muslimsk befolkningsvekst vil bli kompansert for jøder fra utlandet og høy befolkningsvekst blandt jødiske grupper. Den største truslen jeg ser er at Israel gjør noe som fører til at vennskapet mellom USA og Israel rakner Da kan Israel bli angripet av muslimske land som trolig vil vinne hvis de samarbeider. I denne situasjonen vil ikke USA hjelpe og Europa ville aldri ha hjulpet uansett om de kunne. Dette kan føre til at millioner av jøder blir utryddet, mens resten blir drevet på flukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

På dagsnytt atten i dag fortalte Sidsel Wold om hvordan vanlige jøder er nødt til å flykte fra Jersualem fordi de ultraotrdokse spytter på sekulære jentunger og trakkasserer dem på veien til skolen.

Ble din analyse skrevet mot det bakteppet? I så fall er den ikke særlig troverdig.

 

Kan Norge overleve som nasjon på grunn av denne

 

Holocaust - fakta eller fiksjon?

 

tråden? Et Erasmus Montanus spørsmål i samme kategori som din.

 

Det forsøket på historieforfalskning er vel mye mer alvorlig enn at noe idiotiske mannsjåvenistiske jøder spytter på kvinner.

 

Tullinger er det i alle land.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

5. Labour - dødende parti som ligner på Labour i England.

Det er forskjell på det en liberalist som deg ønsker og den fremtidige historiske fasiten.

 

Du er ikke sann og bruker enhver anledning til å rakke ned på sosialdemokrater.

 

Med et ønske om at du i 2012 tar av deg liberalist brillene ønsker jeg deg og trådstarter et riktig godt nyttår.

 

Foreløpig vil jeg ikke uttale meg om hvilke briller trådstarter ser verden gjennom, men jeg har en sterk mistanke. :cool:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jerusalem tilhører muslimene. Palestina er arabisk.

Der er en enorm seriøs vitenskapelig littertur som sier noe annet. Med henvisning til den tråden jeg viste til ovenfor overlater jeg til de som gidder å diskutere med deg.

Lenke til kommentar

 

Kan Norge overleve som nasjon på grunn av denne

 

"Holocaust - fakta eller fiksjon?"

 

tråden? Et Erasmus Montanus spørsmål i samme kategori som din.

 

 

Det virker som du har et stort behov for litt opplysning her. Og Camlon likeså.

 

Så her er litt opplysning til dere :

 

"Then there are the ten percent of Israelis that can be described as ultra-orthodox Jews. Their lifestyle has profound implications on the country’s economy. Ultra-orthodox families routinely have more than ten children. Unlike in other Western countries, these ultra-orthodox Jews don’t work. They study Torah all day and collect welfare. In addition, unlike other Jewish Israelis, the ultra-orthodox don’t serve in the Israeli Defense Forces --- one of the perks they’ve received for supporting Benjamin Netanyahu’s coalition government. Within 20 years, this ultra-orthodox demographic will represent 40% of the Israeli population, an enormous burden on the economy."

 

http://www.professionallyspeakingtv.com/israels-ultra-orthodox-problem/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

" ... Within 20 years, this ultra-orthodox demographic will represent 40% of the Israeli population, an enormous burden on the economy."

Jeg kan ikke uttale meg om riktigheten av det som skrives i det sitatet, men jeg kan uttale meg om prediksjonen / prognosen som siteres.

 

Kjører du bil ved å se i bakspeilet?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke uttale meg om riktigheten av det som skrives i det sitatet, men jeg kan uttale meg om prediksjonen / prognosen som siteres.

 

Kjører du bil ved å se i bakspeilet?

 

Du mener at prognosen er verdiløs? Fordi det kommer til å skje noe som vil snu denne tendensen?

 

Er det noe spesielt du tenker på, eller er det bare generelt at du ikke anerkjenner prognoser som er bygd på fødselstall?

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det noe spesielt du tenker på, eller er det bare generelt at du ikke anerkjenner prognoser som er bygd på fødselstall?

Prognoser basert på fødselstall kalles ofte fremskrivninger da de er sikrere enn prognoser.

 

Men man gjør en fundamental feil ved

  1. Å fryse nåtiden.
  2. Og forutsette at disse ungene oppfører seg likt som foreldrene.
  3. At ingen annen endring skjer i befolkningen på den tiden.

Lenke til kommentar

Her er en artikkel fra Reuters om denne problematikken.

 

Jeg tror alle ser at her har Israel et stort problem.

 

Og at den som kaller det "Erasmus Montanus spekulasjoner" har et skrikende behov for opplysning.

 

------------------------

 

"Ultra-Orthodox Jews, or “Haredim,” are a devout tight-knit community who make up 8-10 percent of Israel’s 7.7 million population, with eight children per family on average. Many are supported by the state and live well below the poverty line. A Bank of Israel report in March said about 60 percent of Haredi men don’t work.

 

But in 20 years the Haredim will make up 17 percent of the work force and many analysts say Israel’s economy will suffer enormously if things do not change.

 

“They are a real danger to Israel,” said Omer Moav, economics professor at the University of London and the Hebrew University in Jerusalem. “If we go bankrupt it’s the end of the story for us. Our strong army rests on a strong economy.” "

 

http://www.reuters.com/article/2011/04/14/us-israel-ultraorthodox-economy-idUSTRE73D25W20110414

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

But in 20 years the Haredim will make up 17 percent of the work force and many analysts say Israel’s economy will suffer enormously if things do not change.

Jeg vet fortsatt ikke hvor pålitelige de kildene du siterer er. Det vet kanskje andre her inne.

 

En ting er opplagt. Lite er konstant på 20 år. Om 20 år kan Norge for eksempel være den siste stat i USA, innlemmet i Russland eller være medlem av en tollunion.

 

Planeten Tellus kan for den sags skyld være bort eller menneskeheten kan ha utslettet seg selv.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg vet fortsatt ikke hvor pålitelige de kildene du siterer er. Det vet kanskje andre her inne.

 

Den hittil beste kilden, må vel være denne :

 

"In another 50 years, Israel’s total population will be 23%-40% ultra-Orthodox, according to a forecast by the Central Bureau of Statistics commissioned by the Finance Ministry's budget division."

 

http://hiddush.org/article-2308-0-In_2059_the_ultraOrthodox_will_make_up_between_23_and_40_of_Israel%E2%80%99s_population_says_Israel%E2%80%99s_Central_Bureau_of_Statistics.aspx

 

En ting er opplagt. Lite er konstant på 20 år. Om 20 år kan Norge for eksempel være den siste stat i USA, innlemmet i Russland eller være medlem av en tollunion.

 

Planeten Tellus kan for den sags skyld være bort eller menneskeheten kan ha utslettet seg selv.

 

Med denne innstillingen kan jeg bedre skjønne at du snakker om "Erasmus Montanus spekulasjoner". For med denne innstillingen blir det jo "Erasmus Montanus" hvis jeg snakker om at om ti år vil vi ha mer avanserte dataduppeditter enn det vi har i dag. ( Det blir "Erasmus Montanus", for verden kan jo gå under. )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og at den som kaller det "Erasmus Montanus spekulasjoner" har et skrikende behov for opplysning.

 

Israel kan ikke overleve som land på lengre sikt, og det er ikke på grunn av Palestinerne. De ultrotrodokse jødene får i gjennomsnitt 8-10 barn hver familie, og det betyr at om noen generasjoner vil de overta landet og tvinge frem et religiøst fundamentalistisk styre på linje med Iran. Kvinner og menn må leve adskilt og alle slags groteske straffer blir sikkert innørt. De normale jødene blir nødt til å flykte, trolig til USA, og den økonomiske fremgangen til landet vil stoppe opp. På dagsnytt atten i dag fortalte Sidsel Wold om hvordan vanlige jøder er nødt til å flykte fra Jersualem fordi de ultraotrdokse spytter på sekulære jentunger og trakkasserer dem på veien til skolen.

Så det mener du er en dypsindig anslyse? Jeg velger å karakterisere innlegget som Erasmus Montanus logikk til mer slagkrafitge analyser og prognoser er servet.

 

Merk at der er sterk korrelasjon, lineær samvariasjon mellom antall mygg og turister i Nord Norge om sommeren. Det er ikke dermed sagt at turistene kommer til Nord Norge for å obervere disse myggforekomstene i dypere detalj.

 

Det er imidlertid interessant å observere hvordan visse personer klistres til tråder som dette som fluer til fluepapir med sin åpenbare mer eller mindre skjulte agenda.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så det mener du er en dypsindig anslyse. Jeg velger å karakterisere innlegget som Erasmus Montanus logikk til mer slagkrafitge analyser og prognoser er servet.

 

Jeg mener at når du sammenligner det med "Kan Norge overleve dette foruminnlegget", så er det du som er helt "Erasmus Montanus", for du tar noe som er et helt reèllt problem - og faktisk et enormt problem - for Israel, og sier at dette problemet er ikke noe problem i det hele tatt.

 

Det er imidlertid interessant å observere hvordan visse personer klistres til tråder som dette som fluer til fluepapir med sin åpenbare mer eller mindre skjulte agenda.

 

Det er interessant at du oppviser et skrikende behov for opplysning om dette problemet. Og når jeg gir deg litt opplysning om problemet, så begynner du å insinuere at jeg er som "visse personer" med en "skjult agenda".

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg mener at når du sammenligner det med "Kan Norge overleve dette foruminnlegget", så er det du som er helt "Erasmus Montanus", for du tar noe som er et helt reèllt problem - og faktisk et enormt problem - for Israel, og sier at dette problemet er ikke noe problem i det hele tatt.

Kan du ikke heller sitere meg i stedet for å påstå ting jeg ikke har sagt.

 

Kan Norge overleve som nasjon på grunn av denne

 

Holocaust - fakta eller fiksjon?

 

tråden?

Da kan du vel også være enig i at massedrap kan begynne med ord og at forsøk på omskriving av historien kan være langt farligere for Israel enn det du nevner. Er du enig i det?

 

Det er interessant at du oppviser et skrikende behov for opplysning om dette problemet. Og når jeg gir deg litt opplysning om problemet, så begynner du å insinuere at jeg er som "visse personer" med en "skjult agenda".

Hvorfor stiller du deg da ikke kritisk til det du siterer? Det må jeg gjøre.

 

Du bekrefter mer og mer med det du skirve at du har en skjult agenda.

Lenke til kommentar

Kan du ikke heller sitere meg i stedet for å påstå ting jeg ikke har sagt.

 

Hvis du ikke har sagt det så har vi en misforståelse. Jeg oppfattet deg slik.

 

Da kan du vel også være enig i at massedrap kan begynne med ord og at forsøk på omskriving av historien kan være langt farligere for Israel enn det du nevner. Er du enig i det?

 

Jeg skjønner ikke hvordan du tenker. Derfor kom vel misforståelsen.

 

Du spør : Kan Norge overleve ( tråder som stiller spørsmål med Holocaust? )

 

Kanskje det du mente var : "Kan Israel overleve?"

 

Eller mener du at Norge skal begynne massedrap på seg selv, fordi noen internett-dotter stiller spørsmål med Holocaust?

 

Hvorfor stiller du deg da ikke kritisk til det du siterer? Det må jeg gjøre.

 

Du bekrefter mer og mer med det du skirve at du har en skjult agenda.

 

Skjønner igjen ikke hvordan du tenker. Når jeg sier at dette er et reèllt og alvorlig problem, så mener du at jeg er ukritisk?

 

Og hva er min skjulte agenda?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og hva er min skjulte agenda?

Kan det være å bidra til å formidle et budskap som mest sannsynlig ikke vil intreffe.

 

Jeg har mer tiltro til Isralel enn at landet vil befolkes av folk som ikke gidder å jobbe.

Lenke til kommentar

Kan det være å bidra til å formidle et budskap som mest sannsynlig ikke vil intreffe.

 

Jeg har mer tiltro til Isralel enn at landet vil befolkes av folk som ikke gidder å jobbe.

 

Ooooh.... Skikkelig nifst. Det er nok jeg som har dratt med Reuters også, inn i min konspirasjon. Pluss Israels eget statistikk-byrå.

 

Nei, spøk til side. Jeg oppfattet det slik at du bagatelliserte problemet, og mente at du trengte mer viten om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...