13375k1133z Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Hei! Det har seg slik at jeg har vært i kontakt med en niese som har fått vannkopper. Jeg er 22 år og har aldri hatt vannkopper før. Er derfor rimelig redd for å få det (spesielt etter å ha lest hvordan det er for voksne). Da er spørsmålet mitt: Er det for seint å vaksinere seg no, er det eventuelt noe annet jeg kan gjøre (bortsett fra å håpe på at jeg ikke får det)? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Dessverre, får du det så får du det, en vaksine tar tid for å fungere. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Du er allerede smittet, spørmålet nå er hvorvidt ditt immunforsvar klarer å holde unna for at det bryter ut. Som Buffy sier; det er for seint med vaksinasjon. Er du sikker på at du ikke har hatt vannkopper som barn? De aller fleste barn har hatt det. Årsak til at man ikke masse-vaksinerer barn mot vannkopper, er fordi det ikke finnes konkluderende resultater på om det virkelig har en effekt som står i proporsjon til tiltakets størrelse. I tillegg er det rapportert bivirkninger ved vaksinasjonen. Skulle du nå bli syk, er det overhode ikke noe å grue seg for dersom du er frisk fra før. Det eneste du trenger å grue deg for, er kløe og noen søvnløse netter. Blir det for ille, finnes det kremer å få gjennom fastlegen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå