Locci Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Hei, Vurdere og bestille vannkjøling til maskina mi. Er første systemet jeg får fult vannkjølt og har ikke så mye peil på hva som er bra og hva som går sammen med hverandre. Er interessert i og vannkjøle skjermkort og CPU, er ute etter ett system som har høy ytelse men samtidig er rolig av seg. Det som står i maskina nå er en I7 2600K som går på 4.8Ghz med nåværende kjøling "Corsair H80". Og et Gainward GTX 570 Phantom som kjører på GTX 580 hastighet. Planen er og utvide med enda ett 570 kort i fremtiden så må ha muligheten til og vannkjøle det også på samme systemet. Er ikke så veldig sugen på rene akryl reservoar og blocker med akryl topper. Og vil helst ha en tank med stort volum "dobbel bay" Sugen på ett system basert på 1/2" slanger. Vill ha så sikre slangefester som mulig. Så for meg og kanskje kjøre push-pull på viftene for og holde lydnivået nede. Håper noen gidder og ta seg tid til og foreslå ett oppsett! Regner med og bruke 2-3000kr kan gå høyere om det virkelig er verdt det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 5000 kr er et mer sannsynlig budsjett. Er kabinettviftene som følger med rolige nok av seg? Push/pull lønner seg egentlig mest med trege vifter på restriktive radiatorer, vifter på 1300 RPM på en 6cm radiator med lav fpi vil være rimelig stille av seg for eksempel. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Hadde vært fint med ett eksempel. Har som sagt ikke peil på hva som er bra her. Ang støy så kan jeg leve med at det bråker litt mere en original viftene på full pupp. Ser etter en 360 radiator, pumpe, reservoar, gpu og cpu blokk. Behøver ikke være top shelf bare for og ha det feteste, kan leve med litt høyere temp isteden for og svi av 1000kr ekstra. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Da kan du kanskje nærme deg 4000,- Dessverre er denne moroa ganske dyr. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Du kan jo lese igjennom denne tråden her for å få en idé om hvor penga går: 2600k, gtx 480sli på vann? Lenke til kommentar
Locci Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Vet jo hvor det forsvinner henner, men jeg vet ikke hva som er bra av utstyr. Har kikka litt på EK sinne blokker til skjermkortet og CPU'n. EK-FC5X0 GTX GW - Acetal + EN (Nickel) koster en 100€ Mens EK-FC5X0 GTX GW - Acetal koster en 80€ Har ikke peil på om nickel behandinga er verdt de siste 20€ og evt hva de gjør i ytelse. Og vurderer EK-Supreme HF - Acetal+Nickel til CPU'n om jeg går for nickel versionen til GPU'n Lurte på om jeg kanskje skulle ta en litt tykk radiator da det er en del plass i toppen av kabinettet. Evt hva er og anbefale der? Pumpe'r' vet jeg ikke hva jeg skal gå for. Ser du "Arni90" nevnte at to pumper kan være en fordel når det er såpass mye utstyr og evt risikoen for at en pumpe feiler kan være katastrofalt. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Det skal i grunn ikkje være store problemene med å blande kopper og nikkel i samme loopen slik eg høyre det, men å holde seg konsis er i grunn greit. Trur vannblokk-variantene ikkje ser store ytelse-forskjellen da. Etter eit visst punkt trur eg det er snakk om utseende også. Aquatuning.no kjører forresten pris i kroner og har god oversikt over endelig pris, så hold utkikk der også. Det kan være greit å veie litt priser også mot EKs egne. Også har dei XSPC Raystorm innkommende i lista deira, og den ser direkte vakker ut. Endret 1. januar 2012 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
Locci Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 http://www.aquatuning.no/shopping_cart.php/bkey/3118a37fa9d6b95ca73bca2e85fef280 Er dette ett oppsett som er helt borti natta og kjører eller kan det funke? Tenkte på og evt legge til en 140mm radiator til også. Og ha en loop som går. Pumpe -> skjermkort -> 360mm rad -> cpu -> 140mm rad -> tank Hvilken pumpe er og anbefale egentlig? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Husk at du må være innlogget for å få rette priser. Prisen på det du har lagt i handlevognen der blir 3370,70kr + frakt på rundt 150kr. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 http://www.aquatuning.no/shopping_cart.php/bkey/3118a37fa9d6b95ca73bca2e85fef280 Er dette ett oppsett som er helt borti natta og kjører eller kan det funke? Tenkte på og evt legge til en 140mm radiator til også. Og ha en loop som går. Pumpe -> skjermkort -> 360mm rad -> cpu -> 140mm rad -> tank Hvilken pumpe er og anbefale egentlig? Ser ut som et bra oppsett det der. Kanskje litt mer enn 1x 140mm for å legge til et GTX 570 senere er ønskelig, men ellers er det bra. Ville vurdert noen endringer/tillegg: Pumpe: Laing DDC-1Plus Tank: XSPC res for Laing DDC CPUblokk: EK Supreme HF Plexi Quick-connect, har du en slik kan du ha en quick-connect ekstra for å tømme loopen, veldig greit å ha. Så lenge tank er før pumpe er alt greit på rekkefølge. Laing-pumper er generelt favoritten blant vannkjølere, mest fordi de har et solid trykk. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Noen grund til at du anbefaler akkurat den blokka? Kikka litt mere på den jeg satte opp og fant ut at den ikke var noe og ha, så tenkte på EK Water Blocks EK-Supreme HF Acetal+Nickel istede. Er som sagt ikke så veldig fan av plexi baserte ting som skal holde tilbake vann. Har lest at det og mounte pumpa i ett 5.25" reservoar ikke er det beste mtp vibrasjoner. Pluss at jeg tenkte jeg skulle ha pumpa i bånn av kabinettet. Samt og bruke en av de metall toppene til den så jeg får ut og inn i toppen av pumpa. Er det noen bakdel med det reservoaret jeg satte opp eller la du bare til XSPC sitt pga den passer med pumpa? Har ikke helt bestemt meg for nøyaktig hva jeg gjør med radiatorene. Vurdere og kanskje sette en 360 til på baksiden av kabinettet og kjøre slangene igjennom bak. Er jo ikke ett stort hopp opp til en radiator til. Noe som igjen vill la meg kjøre systemet enda roligere. Tenkte også på og bruke Gentle Typhoon 1850rpm vifter. Har skjønt at de er ganske populære. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Satte opp XSPC-reservoaret med pumpa av to grunner: De passer sammen. Du får mest ytelse ut av toppen i det reservoaret. Akkurat det med støy er kun et problem om du sitter 30 cm fra maskinen. På 1 meter unda forsvinner vibrasjonsstøyen nesten totalt. Om du er opptatt av støy vil nok GT 1850RPM være mer merkbart. Jeg bruker slike selv, men kunne aldri tenke meg å kjøre disse 100% 24/7 med den støyen de lager. Riktignok er det langt mindre støy enn fra vanlige 2000RPM-vifter, men støynivået er fortsatt alt for høyt. Endret 4. januar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå