Lami Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Heisann folkens! Skal lage et scoreboard program til paintball. Usikker på om dette kan lages i VB? Skal lage lignende dette flash baserte scoreboardet: www.pbnation.com/showthread.php?t=3644121 Planen er å ha det slik som link, med nedtelling i forskjellig farge (til 1min nedtellings-tallene skal være grønn, 1min til 30sec skal være gul og fra 30-0 skal være rød). Skal også ha knapper, som kobles til via usb i pcen, slik når den trykkes får et lag 1 poeng, men hvordan skal jeg gjøre det hvis vi har to knapper, et får hvert lag, hvordan skal programmet gjenkjenne knappen fra det laget som trykker? Kom gjerne med tips! Takk Simen Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 VB (regner med du mener VB.NET) funker fint det. Hvis du vil lage et grensesnitt som ligner på det du linket til ønsker du nok å lage en WPF (Windows Presentation Foundation) applikasjon. Integrasjon med USB-devises vet jeg lite om. Men tenker du i oppstarten av programmet må finne de tilkoblede knappene, og så legge inn et steg hvor man identifiserer hvilket lag som har hvilken knapp. F.eks. "Lag 1, trykk på knappen nå! Takk! Lag 2, trykk på knappen nå! Takk!" Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Takker for svar! Men et lite problem. Jeg finner ingen timer her jeg altså? Googlet og fant denne. Litt lengre nede på siden står det hvordan jeg får timer, at jeg må inn "References" og legge til "System.Windows.Forms" og så vil jeg se timer i toolboxen, men jeg har ikke den, selv etter å ha lagt til 'system.windows.forms'? Men disse timerene er jo ikke synlige vel? Må ha en timer som teller ned i en label eller noe, som man kan se. Og en click counter. Jeg får ikke til noe som helst når det gjelder click counter. Det går jo ikke feks når jeg trykker button 2: Label6.Text = Val(Label6.Text) + 1 Det er ingenting som heter .Text i WPF :/ Endret 31. desember 2011 av Lami Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Jeg har lagt til de nødvendige referencene for å få en sånn timer/dispatchertimer, og har huket av under "Imported namespaces" for både System.Timers og System.Windows.Threading, men når jeg går til toolboxen finner jeg ikke noe timer! Endret 1. januar 2012 av Lami Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) FIKK DET TIL! FIKK DET OGSÅ TIL! Har kommet slik når man trykker start, så skal minutes og seconds labelen telle ned fra det som er skrevet i textbox(1 & 2) Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.Windows.RoutedEventArgs) timer.Stop() timer.Interval = TimeSpan.FromSeconds(1) time = TimeSpan.FromMinutes(TextBox1.Text) time = TimeSpan.FromSeconds(TextBox2.Text) AddHandler timer.Tick, AddressOf Me.Timer_Tick timer.Start() End Sub Men nå så er det slik hvis jeg skriver feks 5 minutter og 30 sekunder og trykker start, så teller kun sekunderen ned, men minutt-labelen "resetter seg" til 00 :S Aner ikke hvorfor den resetter seg! Noen som vet hvorfor? Endret 4. januar 2012 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå