Gå til innhold

random IP adresse konflikter

Anbefalte innlegg

Internetten min detter ut av og til på grunn av en melding som det står følgende "IP adresse konflikt funnet" og når det skjer så slutter internett å fungere. Skal vanligvis ha en blå flekk over de to skjermene når alt er i orden men når konflikten kommer så forsvinner den så det bare er 2 skjermer og har status som "bare lokal"

Det jeg må gjøre er å gå inn å endre fra privat til offentlig eller offentlig til privat, koble til og fra usb-modemet fysisk, restarte pcen og gjenta dette i random rekkefølge til det fungerer som det skal og jeg vet ikke om noe annet jeg kan gjøre. Noen ganger så kan det gå et par dager uten at det skjer. Noen ganger så skjer det en gang om dagen og noen ganger så skjer det 3-4 ganger om dagen og det tar alt fra 10 minutter til 1 og en halv time avhengig av hvor mange ganger jeg må utføre prosessen. Jeg gjør heller aldri noe spessielt når det skjer. Det skjer helt uforventet hver gang.

Det er ikke alltid meldingen kommer. Det bare skjer sånn helt uforventet.

Begynner å bli rimelig dritt lei nå. Kanskje noen som har peiling som kan skrive ned hva jeg skal gjøre? Jeg har windows vistadritt.

Endret av Stappi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende det er en konflikt mellom en router og usb-modemet ditt?

Kan du forklare hvordan alt er satt opp hos deg, så kanskje jeg kan hjelpe deg.

Har vært borti det samma selv.

Jeg har kun et usb globetrotter 3G modem. Ikke noe nettverk her i huset. Kun internett.

Lenke til kommentar

Lastet ned og installert til siste driverversjon?

Edit: når du får en ip som fungerer, kan du åpne kommandolinjen (WindowsTast+R -> CMD + Enter)

og skrive "ipconfig /all" (+ enter) og se hvilken ip den får?

Du kan da sette den ip`n manuelt og kanskje løse problemet på den måten.

Endret av XanderZ waits for Diablo 3
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd men hva tror du skjedde da?

Da kom det melding om IP adress konflikt og jeg måtte starte på nytt 3 ganger til og koble til og fra modemet flere ganger og bytte fra privat til offentlig 4-5 ganger før den blå flekken kom tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...