Stalthy Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Heisann folkens! Når skolen begynner igjen så tentke jeg skulle spørre dataansvarlig om jeg kunne få 2 laptopper av skolen (veldig gamle) men han må "formatere de på forsvarlig måte". spurte ca 1måned før ferien men tror han ikke brydde seg så mye om det. Tenkte jeg skulle mase på han når skolen begynner igjen da.. Men det er en xbox (den gamle , aka xbox1) og en ps1. Vi lurer på hvilke deler som vi klarer å få plass til de. Begge pcene skal bruker til emulering og det hadde vært knallbra om vi kunne fått til xp. Men det jeg lurte på var om dere hadde noen tips til deler vi burde kjøpe inn. ettersom de skolen laptoppene er et par år gamle. Vi har ikke satt av noe penger til dette så vi håper på å kjøpe brukt. Kan hende at jeg klarer å finne hvor store disse kassene er. Men det vi lurer på er om det er verdt å bytte ut hardisk (sannsynligvis ikke) ram, hovedkort, skjermkort osv. Et annet problem er strømforsyning. Om vi bruker bare laptop delene da kan vi bruke det batteriet (eller ikke batteriet, men bare den delen som gir strøm som vi putter strømkablen i). Hva skal vi gjøre ? Mvh Sindre Om noen har noe brukt de vill selge så kan det hende at vi er intresert i det Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Google litt rundt og kontakt de som har gjort slik før og se på de fremgangsmåtene som finnes. http://www.engadget.com/2007/04/18/how-to-make-an-xbox-360-laptop-part-1/ Antar laptoper er ulik innvendig så mulig enkelte laptoper er enklere å tilpasse. Antar en mulig løsning ville vært å gå for et kabinett og modde det slik at innmaten i konsollene passer inn. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 GHar den gamle xboxen, den er tykkeren og tror dne er kortere Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Ja, men fremgansmåten er vel den samme? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det snakk om å putte PC-innmat i et Xbox/PS-kabinett eller motsatt? Hvis PC-innmat i Xbox/PS1: A8-3870K ASUS F1A75-I DLX Streacom 150W PicPSU Adapter Kit Og en lav-profil kjøler vil fungere bra for emulering og annen bruk. Å bruke laptop-innmat til dette vil jeg anse som et rimelig håpløst prosjekt med mindre du tar utgangspunkt i en relativt habil gamer-laptop, og de produserer oftest en vanvittig mengde varme som vil bli et problem i et så lite og trangt kabinett. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Takk for linkene! Det eneste jeg skal gjøre er å ta pc deler i et xbox/ps1 kabinett. Altså vi trenger ikke de gamle delene (da ps1 emulator funker pent, dog ikke xbox) Og så må vi vell måle litt og greier hvorfor funker ikke laptop delene btw? Endret 30. desember 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Takk for linkene! Det eneste jeg skal gjøre er å ta pc deler i et xbox/ps1 kabinett. Altså vi trenger ikke de gamle delene (da ps1 emulator funker pent, dog ikke xbox) Og så må vi vell måle litt og greier hvorfor funker ikke laptop delene btw? Fordi en laptop med integrert grafikk ikke vil klare å kjøre en emulator mer avansert enn Project64 på et akseptabelt nivå. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Skal ikke ha noe high end greier her.. Det mest krevende blir vell ps1 emulator Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Skal ikke ha noe high end greier her.. Det mest krevende blir vell ps1 emulator Test emulatoren på laptopen før dere begynner da. Tviler på at du får spilt det bra i fullskjerm, men ellers skal det vel fungere. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Skal ikke ha noe high end greier her.. Det mest krevende blir vell ps1 emulator Test emulatoren på laptopen før dere begynner da. Tviler på at du får spilt det bra i fullskjerm, men ellers skal det vel fungere. blir litt vasnkelig da disse laptoppene må formaters før man for installert noe og da er det jo "for sein" men greit med vifte ifra de da... E: Glemte prossesor helt, vill denna duge? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612883 (kan se om jeg får høyet prisen til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=654277#extra . Den burde da være bra ? Prøver å gjennopplive her. Det jeg trenger å vite er hvor store hovedkort jeg kan ha plass til. Vifter tror jeg har nok av. Hva er det som absulutt må kjøpes inn? Med tanke på xp. Det jeg har lyst til er å kjøre xp og det viktigste, en ps1 emulator (som iflg dens side krever "bare" 1 ghz). Dog skal denne kjøres på pc skjermer i full screen (tviler på tver). Jeg har prøvd å planlegge litt. Men finner ikke ut om hvor stort hovedkort jeg burde ha. Og om hvor mye plass jeg kan sette av til det. Pris er også et stort problem, vill ikke bruke for mye til dette. Hvor mye tror dere jeg kommer unna med ? håper på rundt 2k. Trenger sannsynligvis ikke harddisk. Tenkte mest på hovedkort, hvilke hovedkort er nyttig? Og Chip lodder vi på eller? (monterer*) og med intergert grafikk eller? Tviler på intergret grafikk men som sagt, er ikke myep lass i dette kabinettet. Hovedkortet som jeg har funnet så langt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628781#extra Rammen som er max er 16 gb, jeg tenker på 4 gb, og max hastighet er 1333mhz noe som er vell greit. Bånd til å binde sammen kablene. Dette er vell nesten nødvendig. koster en 60 kr for 5 bånd.Vill føre til mindre varmeutvikling og ryddighet. Skjermkort, herregud her er jeg usikker, hvilken størrelse er nok det største problemet. Samma gjelder pris. Hva er godt nok ? Er jo en ps1 emulator, hvor mye kan detta kreve ? Hva gjør vi med strømmen a? pris + hvor skal den hen? Utafor boksen eller inni? da må jo den henge i løse luften ved siden av skjerkortet ( og skjermkortet "henger" i løse lutften/festet til siden) Iflg wiki så er størrelsen på kabinettet 320 × 100 × 260 mm (12.5 × 4 × 10.5 in) Endret 7. januar 2012 av Stalthy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/ATX#Variants Virker som du har plass til et fullt ATX-hovedkort, men jeg tror du vil bruke et AMD FM1 mITX-hovedkort med en A8-3870K vil nok gi deg best mulig ytelse mot strømforbruk, med nok ytelse for emulering og oppskalering til minst 720p og sannsynligvis 1080p også med Gamecube og Wii-spill om du så ønsker Med et mITX-kort får du nok også plass til en 3.5" HDD og/eller DVD-leser sannsynligvis, dette er veldig interessant for å kunne bruke PCen til å lagre filmer, spill og lignende Strømforsyning: 300W PC61J for Shuttle, du må sannsynligvis finne en original måte å feste den på, men den vil holde til noe såpass lite bygg som dette. Da har du nok strøm for et skjermkort opp til HD 6850 om du ønsker. For å binde sammen kabler kan du like godt bruke strips, det koster deg en tier å få tak i en pakke. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Tusen takk for svar! hmm... Strømforsyningen var litt dyr og av ukjent merke? Lager de en spesiell type leler? siden den ikke var firkantet men avlang. Driver å leter etter en billigere enn. Føler også litt tryggere med et kjent merke (f.eks corsair). hva med denne? halv pris? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624235 Må nok settes uttafor boksen, med mindre vi tar et lite hovedkort Prisene på de andre delene så forholdsvis greie.. Får se om jeg ikke klarer å skrape sammen noen penger her. Angående harddisk, jeg skal prøve å mase litt på it sjefen på skolen her, de tror jeg bruker 120 gb harddisker, iallefall 2.5 "! Noe som sparer en del plass. Dvd leser, hmm. Får se. Kan jeg isåfall bruke den orginale/logoen (tror det bare er den som men dytter inn for å ta den ut). Og har vi nok plass til det a ? Jo, hvordan filmer tror du går på denna ? dvd filmer, 720 , 1080 p ? Endret 7. januar 2012 av Stalthy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå