Gå til innhold

Erfaring med glossy skjerm (og pcene forøvrig)?

oleseglem

Anbefalte innlegg

Jeg går med tanker om å kjøpe meg en ny bærbar pc. Mitt bruk er skolearbeid (programmering og skriving av masteroppgave), spilling av WoW og Diablo 3, film/serier når jeg reiser. Jeg har et ønske om full HD oppløsning og har sett på et par modeller, men er usikker på de som har glossy skjerm. Noen som har erfaring med dette? Blir det fort gjenskinn i skjermen?

De jeg har sett på er følgende:

- ASUS G53SX, denne har jo det meste jeg trenger, men jeg har lest litt om 128 bit vs 192 bit problemet på forumet, og pcer med skjermkortet denne har blir ikke anbefalt?

- ASUS G74SX, denne har vel hakket bedre skjermkort etter hva jeg har forstått, men den har glossy skjerm. Noen erfaringer?

- MSI GT780DX, denne har vel et enda litt bedre skjermkort, men litt dårligere speccs ellers. Den har vel også glossy skjerm (ser det står noe om anti-reflex, så kanskje denne er ok), men jeg er veldig usikker på den generelle kvaliteten til MSI. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Skal du drive med underholdning/spill/film/avkobling så er det ikke noe problem med glossy skjerm. Skal du derimot bruke denne til mer profesjonelt bruk i form av bildebahandling o.l. anbefaler jeg ikke glossy skjerm

Lenke til kommentar

Skal du drive med underholdning/spill/film/avkobling så er det ikke noe problem med glossy skjerm. Skal du derimot bruke denne til mer profesjonelt bruk i form av bildebahandling o.l. anbefaler jeg ikke glossy skjerm

Bildebehandling driver jeg ikke med, bare programmering og generell skriving av dokumenter. Jeg har også en stasjonær som jeg jobber på når jeg er hjemme, så hovedfokus er vel egentlig underholdningsdelen. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Jeg går med tanker om å kjøpe meg en ny bærbar pc. Mitt bruk er skolearbeid (programmering og skriving av masteroppgave), spilling av WoW og Diablo 3, film/serier når jeg reiser. Jeg har et ønske om full HD oppløsning og har sett på et par modeller, men er usikker på de som har glossy skjerm. Noen som har erfaring med dette? Blir det fort gjenskinn i skjermen?

De jeg har sett på er følgende:

- ASUS G53SX, denne har jo det meste jeg trenger, men jeg har lest litt om 128 bit vs 192 bit problemet på forumet, og pcer med skjermkortet denne har blir ikke anbefalt?

- ASUS G74SX, denne har vel hakket bedre skjermkort etter hva jeg har forstått, men den har glossy skjerm. Noen erfaringer?

- MSI GT780DX, denne har vel et enda litt bedre skjermkort, men litt dårligere speccs ellers. Den har vel også glossy skjerm (ser det står noe om anti-reflex, så kanskje denne er ok), men jeg er veldig usikker på den generelle kvaliteten til MSI. Noen erfaringer?

Hovedaberet med glossy skjermer er jo at de er vanskelige å bruke hvis de er plassert hvor man får refleksjoner, dvs mot et vindu eller utenfor, mens matte skjermer har ikke dette problemet. Hvis PCen ikke skal plasseres i slike situasjoner kan man til og med si at glossy skjerm er å foretrekke. MSIen er lyssterk og anti-reflex fungerer ettersigende ganske godt, inne har man ikke problemer, og ved å skru opp brightness utenfor kan man kompansere for refleksjoner i såpass stor grad at den kan brukes ute. Begge PCene har generelt fått veldig gode reviews, så det er ikke noe å utsette på den "generelle kvaliteten" til noen av de :) merk at en del av 780dx-modellene er dyrere enn en del av 74SX-modellene, så ta en vurdering på hvor mye ytelse du trenger. Diablo 3-specs er enda ikke satt i stein, men av erfaring er Blizzard-spill på max innstillinger ofte beregnet på "morgendagens" PCer (Refererer til SC2, WoW, WC3) så det kan være lurt å sikte høyt hvis du har penger til det (altså 780DX).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...