Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Printe over nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt installert windows 7 x64 på min nye pc. På den forrige pcen printet jeg via serveren min (XP PRO). Den forrige pcen hadde også windows 7 (x86). Det jeg har gjort før, er bare å dobbelklikke på printeren i nettverket, så ordner windows resten selv. Det fungerer ikke nå, se vedlagt feilmelding. HP leverer ikke drivere til win7 da disse er integrert i operativsystemet.

Når jeg kobler printeren direkte i pcen fungerer alt helt fint, drivere installeres automatisk.

Printeren er en HP Deskjet 5655.

Håper på konstruktive tilbakemeldinger

Til admin, flytt gjerne tråden min om den er feilpostet. Jeg fant ingen kategorier om printere

post-71442-0-08964600-1325280170_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP leverer ikke drivere til win7 da disse er integrert i operativsystemet.

Med mindre dette er endret siste minuttene, så leverer de i høyeste grad til w7 så folk skal få fatt i de nyeste.

Har du en printer som er litt gammel derimot så har den nok gjerne ikke egne w7 drivere, men universaldriveren skal funke.

Vil anta du bare har lagt inn x86 driver på serveren, eller ikke haket av for at x64 skal deles ut på printeren sine egenskaper på server.

Du har 3 bokser for x86,x64 samt ithanium som styrer hvilke drivere den deler ut.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Vet ikke om det samme fungerer som hvis du har en printer som har innebygd WiFi, men det jeg gjorde når den ene pcen nektet å installere drivere fra hjemmeside og CD var å åpne WordPad (Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> WordPad) og så trykke på Print/Skriv Ut. I WordPad får du muligheten å velge "Legg til skriver" der du velger hvilken skriver du skal bruke. Velg deretter nettverksskriver og se om du finner printeren. Hvis du finner den så får du deretter en liste over produsenter og når du velger en produsent får du en liste over skrivere. Hvis akkurat din skriver ikke er i listen så går det ofte å velge en som er nesten det samme (Jeg bruker driver til Brother 7840 selv om det er en 7860 skriver og det funker utmerket).

Lenke til kommentar

Hp sine drivere ligger i win 7, printeren fungerer når jeg kobler den rett til maskinen. Selv om jeg har gjort dette, klarer ikke win7 å finne driverene når printeren er koblet til nettverket.

Jeg får heller ikke ligge til flere drivere på serveren, da finner den ikke filer som ligger på win xp cd

Endret av kalg
Lenke til kommentar

Vet ikke om det samme fungerer som hvis du har en printer som har innebygd WiFi, men det jeg gjorde når den ene pcen nektet å installere drivere fra hjemmeside og CD var å åpne WordPad (Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> WordPad) og så trykke på Print/Skriv Ut. I WordPad får du muligheten å velge "Legg til skriver" der du velger hvilken skriver du skal bruke. Velg deretter nettverksskriver og se om du finner printeren. Hvis du finner den så får du deretter en liste over produsenter og når du velger en produsent får du en liste over skrivere. Hvis akkurat din skriver ikke er i listen så går det ofte å velge en som er nesten det samme (Jeg bruker driver til Brother 7840 selv om det er en 7860 skriver og det funker utmerket).

Her får jeg opp samme feilmelding som i første post

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...