Jonisb4ck Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Hei 2spørsmål 1. Jeg sliter med å få lyd overført fra pc (bærbar) til tv (flatskjerm). Jeg har koblet til HDMI uten at lyd blir overført(det blir ingen lyd). Det fungerer helt fint for pc-en til lillebroren. Hva er det som gjør at lyd ikke kommer over til tv-en for min del? Jeg har aktivert TV-en som lydavspillingsenhet på PC-en. 2. Mitt andre spm er at når jeg spiller av fotballkamper på TV2sumo så blir mitt bilde veldig dårlig i forhold til hans bilde på hans data. Mitt bilde blir veldig blurry på full screen både på PC og når koblet til tv-skjerm. Dette er da noe rart da min PC kostet 15 000,- for 2 år siden og hans kostet 3 000,- for et år siden. Kan dette ha noe med internettinstillingene å gjøre. Det står at min avspillingskvalitet er 350 kbps, mens det for min lillebror står 3500 kbps. Hvordan retter jeg opp i dette? På forhånd takk for svar. Mine spesifikasjoner Produsent: Multicom Norge AS Prosessor: Intel ® Corei7 CPU Q 720 @1,60gHz Installert minne: 4,00 GB Operativsystem: windows 7, 64 bit Skjermkort: NVIDIA GeForce GTS 360M Endret 30. desember 2011 av Jonisb4ck Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Ikke alle har lyd over hdmi. Netthastigheten kan både være satt manuelt (QoS) dvs at noen har satt av 3500 til din bror og 350 til deg. Dette gjøres i routeren. Om det ikke gjøres har det med deling av linjen. Om din bror er nærmere router, først tilkoblet osv tar han det han trenger så får du det som er igjen. Har dere ca 4000 kbps tilsammen kan dere sette det opp slik at dere får 2000 hver. Det enkleste for å løse lydbiten er å plugge til kabler utenom, f.eks 3,5 mm jack til rød/hvit rca. Lenke til kommentar
Jonisb4ck Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Ikke alle har lyd over hdmi. Netthastigheten kan både være satt manuelt (QoS) dvs at noen har satt av 3500 til din bror og 350 til deg. Dette gjøres i routeren. Om det ikke gjøres har det med deling av linjen. Om din bror er nærmere router, først tilkoblet osv tar han det han trenger så får du det som er igjen. Har dere ca 4000 kbps tilsammen kan dere sette det opp slik at dere får 2000 hver. Det enkleste for å løse lydbiten er å plugge til kabler utenom, f.eks 3,5 mm jack til rød/hvit rca. Takk for svar. På lydbiten får jeg likevel ikke lyd selv om jeg kobler fra lydkort direkte til anlegg eller fra lydkort direkte til tv med den 3,5 mm jack du skriver om. Jeg får imidlertid lyd i headset når jeg bruker utgangen for headset.... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Du skulle fått lyd i headsett også på lydutgangen, er det ikke lyd i headset er det helelr ikke til TVen. Høres litt ut som en innstilling. Enkelte TVer må man velge hvor lyd skal komem fra. Du må også passe på hvor du plugger ting til, dvs velger lyd INNGANG og ikke UTGANG. Pass også på at volumet er satt høyt nok og ikke mutet. PCer viser ikke alltid alle volumkontrollene med mindre man velger det selv. 1 -Start med å få bekreftet at det kommer lyd ut av pc i det hele tatt. Plugg til et par pc høyttalere eller ehadset i linjeutgangen og se om du får lyd. Får du lyd, ligger problemet i tv. Får du ikke lyd ligger det i pc. 2 -Er det pcen, sjekk volum på lyd ut og at den ikke er mutet. 3 -Er det TV, at du har koblet deg til lyd INN og at menyvalg for lydkilde er satt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå