_tHokA_ Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Skal handle inn en ny internett router nå. Idag har jeg en ustabil og dritt DLink DIR635 (om jeg husker riktig). Som er noe av det værste dritten jeg har hatt i huset. Så nå skal den byttes ut. Problemet med Dlinken er at den kaster meg ut, og jeg har problem med å koble til modemet tråløst. Ustabil router. Kravene jeg har er: 1. Stabil 2. 1000kr +/- i pris 3. Tråløs + 4/8porter 4. Må kunne klare å koble seg mot GET boksen Har sett på en router, en ASUS RT-N56U Black Diamond. Noen som har testet denne? Tar også mot andre forslag Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har den, er veldig fornøyd. Bruker den på min 100/10 linje fra GET Veldig stabil og håndterer mye trafikk uten noe som helst problemer. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Det er bra. Tror jeg skal prøve den. Jeg bruker internetten til litt torrent, xbox360 og ps3. Vanlig nett, og dreamboxen er tilkoblet. Så håper asusen klarer det? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Det er bra. Tror jeg skal prøve den. Jeg bruker internetten til litt torrent, xbox360 og ps3. Vanlig nett, og dreamboxen er tilkoblet. Så håper asusen klarer det? Asusen har ingen problemer med å håndtere det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Teoretisk så skal RT-N56U klare 300.000 forbindelser. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 I følge routeren var det ingen nye firmware update, men da jeg sjekket d-link sine hjemmesider fant jeg en beta firmware: Beta firmware 2.35 for the Bx revison of the DIR-635. - Solves a connection issue for some internet service providers. Så nå er den lagt inn på modemet, så får jeg se hvordan routeren er nå. Kanskje jeg slipper å kjøpe ny, lov å håpe iallefall Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Prøv denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307216#extra Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg har ASUS RT-N56U Black Diamond og er stålende fornøyd. Man bør oppdatere firmware, men ellers er den god. http://www.itavisen.no/886087/det-er-hull-i-ruteren-din Så er nok kun ASUS rutere jeg ville vurdet i dag på grunn av sikkerhetshullet på trådløs. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Har akkuratt bestillt en ny router selv, Asus RT-N66U. Storebroren til den som er nevnt her fra før. Har ventet på denne routeren i over et år (de tok seg god tid på å utvikle den), så får håpe den er så god som det meste tyder på. Det ser ut til at det bare er NetOnNet som har den på lager i Norge nå. Den største grunnen til at jeg valgte denne, fremfor andre Dual-Band routere, er at denne har eksterne antenner. Verdt en sjekk ihvertfall, men den er muligens unødvendig kraftig for ditt bruk, og at du ikke ville ha stor nytte av de ekstra kronene man må legge i den. Endret 3. januar 2012 av MemorX 1 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Jeg har ASUS RT-N56U Black Diamond og er stålende fornøyd. Man bør oppdatere firmware, men ellers er den god. http://www.itavisen.no/886087/det-er-hull-i-ruteren-din Så er nok kun ASUS rutere jeg ville vurdet i dag på grunn av sikkerhetshullet på trådløs. Jeg vil anbefale å ikke stole blindt på det ITavisen skriver, for det er langt flere hull i journalistikken og IT-kunnskapene deres enn i routeren min. WPS for å beskytte mot inntrengere? Bytte fra WPS til WPA2? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Tore Neset tror visst at WPS er det samme som WEP... Personlig har jeg skrudd av WPS, og bruker i stedet nøkkelen når jeg skal legge til nye enheter. Endret 6. januar 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Kan nevne at routeren har vært 100% stabil helt siden jeg la inn nye firmware. Så ser ut som jeg slipper å bytte. Så til dere som får problem med DLinken sin, så er det kun å bytte firmware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå