janingar Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Hei! Har en liten Acer Aspire One A150 som er ca. 2-3 år gammel (kjøpt brukt). Denne har nå elendig batterikapasitet. Vet at jeg fint kan få kjøpt nytt batteri, men ikke uten at det koster nok. Det jeg lurer på er om noen her på forumet har erfaring med demontere batteriet og bytte ut bare litium-ion-elementene i det? Vil tro at det er mye billgere enn å skifte ut hele batteriet. Batteriet: Av andre mindre forbedringer skal jeg oppgradere minnet fra 1 GB RAM til 1,5 GB (har RAM-brikke liggende) og sette inn et SD-kort som kan brukes som Readyboost. Har vurdert om jeg skulle sette inn SSD-disk i den, men det koster såpass mye at jeg ikke helt synes det er verdt å gjøre det. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Poster mest for at jeg er i samme situasjon selv Om batteripakken lar seg åpne uten å rasere den helt, så bør det være en god idè. Søket gir en del 'Safety warnings' mtp størrelser osv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Prøv å se etter originalbatteri på eBay. Det pleier å være mye billigere enn å kjøpe fra norsk butikk. EDIT: Og ikke engang vurder å skifte celler selv. Batteripakker skal ikke åpnes av ukyndige. Endret 6. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Styr unna å skifte celler selv. Det er potensielt farlig med Li-Ion celler. Sjekk ebay, eller dette http://www.dealextreme.com/p/replacement-um08a71-11-1v-2200mah-battery-pack-for-acer-aspire-one-106977 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå