The_Mentalist Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Hei, Kan noen forklare meg litt om forskjellen rundt GeForce GTX(M) og GT(M)? Hva er forskjellen på GTX560M(1.5GB) og GT555M(3GB) f.eks? Ved første øyekast ville jeg jo tro at GT555M med 3gb minne er det beste kortet..? På forhånd takk Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Hei, Kan noen forklare meg litt om forskjellen rundt GeForce GTX(M) og GT(M)? Hva er forskjellen på GTX560M(1.5GB) og GT555M(3GB) f.eks? Ved første øyekast ville jeg jo tro at GT555M med 3gb minne er det beste kortet..? På forhånd takk hehe. her er en liten liste over hvor sterke andre grafikkort er i forhold til GT555M (testen er gjort i BF3 på medium) du kommer nok ikke til å kunne bruke noe i nærheten av 3GB VRAM med et GT555M Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 gt er standard. s betyr ok ytelse x betyr extreme m betyr mobile og at forventet ytelse er et godt stykke unna skrivebordskortene ca 30% mellom de to kortene du ser på Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Ut ifra Olestokks liste ser det ut som at Radeon-kortene overgår de fleste GeForce-kortene, er det tilfellet? Leder AMD kappløpet om ytelse på mobile skjermkort? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Ut ifra Olestokks liste ser det ut som at Radeon-kortene overgår de fleste GeForce-kortene, er det tilfellet? Leder AMD kappløpet om ytelse på mobile skjermkort? På forhånd takk for svar amd leder på ytelse/effektforbruk ja. ubegrenset effekt gir Nvidia fordelen. uansett er de beste kortene nederst på lista avbildet Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ved første øyekast ville jeg jo tro at GT555M med 3gb minne er det beste kortet..? På forhånd takk Mye minne på et billig skjermkort gjør det ikke bedre, så ja, man må aldri bare se på minnemengden. Husker for noen år tilbake, jeg slet med å overbevise en arbeidskollega av meg som skulle kjøpe skjermkort, han mente bastant på at et 512MB Geforce 7300GT ville være bedre enn et 256MB 7900GT, hehe. Han gikk heldigvis for 7900GT-kortet da. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Ofte så er det oppgitt at de tregeste skjermkortene har mer minne. Men egentlig så har de ofte bare en tiendedel av minnet oppgitt på selve kretskortet. Men i stedet låner de litt av RAMen på hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå