Gå til innhold

Mikrofon virker ikke som den skal

MKL

Anbefalte innlegg

Mikrofonen på macen min funker ikke som det skal, noen som vet hva jeg kan gjøre? Når jeg filmer med webcameraet (med photobooth) og ser over filmen etterpå, kommer det bare en sånn skurrelyd og man hører så vidt at det er noen som prater. Mikrofonen funket bra den første måneden, men nå er det noe gælii.

Hjelp meg, noen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mikrofonen på macen min funker ikke som det skal, noen som vet hva jeg kan gjøre? Når jeg filmer med webcameraet (med photobooth) og ser over filmen etterpå, kommer det bare en sånn skurrelyd og man hører så vidt at det er noen som prater. Mikrofonen funket bra den første måneden, men nå er det noe gælii.

Hjelp meg, noen?

Du bør sjekke lydinstillingnee dine først ihvertfall - sjekke at volumet på opptak er satt til riktig nivå og at (typisk) +20db microphone boost er på. Slikt ser du gjennom lydinstillinger i kontrollpanelet. Det er også en god idè å slå av alle såkallte "sound enhancements" når du feilsøker da disse av og til forvrenger lyden langt mer enn de hjelper hvis du ikke vet når det faktisk er passende å bruke dem eller ikke.

Hvis dette ikke fører frem kan det jo selvfølgleig være hardware defekt - men gjør deg rimelig sikker på dette før du henvender deg til butikk.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...