haakonfj Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) jeg har en x53sv og jeg instalerte et program som heter speedfan 4.45 og der ser jeg hvor varm Gpu'en er og alle Core'ne og til vanlig så er de på rundt 50-60 Grader C men jeg merker når jeg spiller bf3 så er de 70-80+ Grader Gpu'n og Core'ne og lurer på om dette er for varmt. I tilleg har jeg en ei matte greie jeg setter pcen på og den matta har 2 vifter som gjør eller skal gjøre pcen kald. men er ikke sikker på om den fungerer ordentlig. Skjermkort: GT540M Prossesor: Intel® core I7-2670QM Cpu @ 8 Cpu's, ~ 2,2 ghz. Asus X54SV Notebook Edit: jeg tror Varmen forårsaker at bf3 freezer helt randomly og :O og kunne vært bra med litt hjelp om hvordan jeg får viftene på pcen til og gå raskere. Endret 30. desember 2011 av haakonfj Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Helt grei temp for en bærbar. Men avinstaller SpeedFan, det suger for å sjekke temperaturer, årsaken er at det er så gammelt at moderne hardware er ikke støttet. Dette betyr en drøss med feilavlesninger, som du da ikke kan stole på. Lenke til kommentar
haakonfj Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 ok har du et tips om annet program jeg kan bruke da? Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Er det normalt at en Quad core i5 2500K er på 70-80 grader under spilling? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Nei, det er ikke normalt, garantert stock kjøleren som er montert feil, kjøp noe bedre med fjærbelastede skruer. Men 70 til 80 grader for bærbare maskiner er ikke fullt så uvant. Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Nei, det er ikke normalt, garantert stock kjøleren som er montert feil, kjøp noe bedre med fjærbelastede skruer. Men 70 til 80 grader for bærbare maskiner er ikke fullt så uvant. Det skal jeg nok kjøpe en dag Fant ut at det var noen instillinger som var feil, så nå blir den maks 69 i den siste målingene mine etter en lang økt Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 ok har du et tips om annet program jeg kan bruke da? Selv bruker jeg Core Temp for å sjekke CPU tempratur, og det ser ut til å gi ganske riktige temperaturer på min AMD 965. GPU-Z for skjermkort, denne er ofte oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå