Emils. Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Heisann. Tven min tok kvelden etter et at noe uheldig traff den Det var ikke dyre dritten og gjør meg egentlig lite om jeg får byttet til noe større og bedre. Uansett. Jeg har vært på Lefdal i dag å sett på et noen tver, men jeg er veldig usikker på hva som er et bra kjøp. Det jeg tenker mest på er hvordan utviklingen og sånt ligger etc. Det er også uaktuelt å handle fra nettet pga. ventetiden. Så jeg ønsker helst forslag som kan fåes tak i butikk ettersom en ny tv skal helst inn allerede i morgen. Vel, det jeg enkelt å greit er på utkikk etter en en tv størrelsen fra 40" og oppover. Jeg har egentlig ingen grense, men ettersom jeg skal sitte rundt 2-3 meter fra tven så kan det heller ikke bli "hur stor som helst". Jeg har rundt 8000 kr å svi av til en ny tv. Finner jeg noe rimeligere er det helt klart positivt, men i bunn og grunn det jeg har satt til limit. Jeg vet som sagt ikke helt hva som er inn på tv-markedet, men jeg ønsker en TV i FullHD og ihvertfall med 2x Hdmi innganger. Jeg ønsker selvfølgelig en TV med litt muligheter, men jeg har Surround anlegg og reciver som styrer HDMI inngangene og lyden så det punktet trenger ikke å være TVens sterkeste. Jeg benytter meg også at parabol fra Viasat, og har den vanlige viasat dekoderen. Jeg benytter også tven til spilling, HDMI fra datamaskinen og har en blu-ray spiller. Jeg har da vært å sett på 2 tver i dag; Jeg har en som jeg synes er veldig aktuell, men usikker på hvor god den er til prisen. Det er denne; Sony 40" KDL-40HX720 - Jeg ser den har 3D. Selv om jeg ikke ser på det som noe "must" er det utvilsomt morsomt å ha muligheten, selv om jeg mest ikke kommer til å bruke det noe særlig. Var å så på bilde i butikken i dag, og synes det var også ganske greit. Det som gjør at jeg også har lyst på denne tven er tilbudet som gjelder hvis man kjøper seg den. Man får en PS3 320 GB til 595 kr, itillegg så får man enten en USB-dongle eller skype kamera. Den andre kandidaten jeg så på var; Samsung 40" UE40D5004 - Det var egentlig denne jeg skulle kjøpe meg når jeg istad dro for å se på tv, men da jeg så hvor dårlig utstyrt den var med tanke på tilkobling muligheter så ble jeg veldig usikker. Til prisen så er det vel kanskje greit, men allikevel så mangler den for mye til at jeg turte å kjøpe den rett og slett. Så nå sitter jeg her veldig usikker å lurer på om det er et greit alternativ å gå for Sony tven eller om noen andre har forslag som kan hjelpe meg på vei? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Kjøpte selv en lg 42lw450n som jeg synes er glimrende. Fulgte med 7 3d briller også, mer en nok til alle. Ligger på rundt 6000,- Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kom en Elkjøp avis idag, tror det var den 3 januar så skal dem selge denne til 9999,- litt mer en du hadde tenkt men du burde vurdere den om det er mulig. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg sett på den, men dessverre langt utenfor det jeg har tenkt til. Jeg har som sagt ikke stort mer å svi av enn de 8k. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Elkjøp sin har en modellbetegnelse som indikerer at dette ikke er en standardmodell slik at man mister gratis hjemmesupport fra samsung. Samsung er vel også de minst kompatible tvene som finnes, og har selv måttet levere slike tilbake fordi de var umulige å få til å fungere med annet utstyr. Selv canal digital sin dekoder var ikke kompatibel nok, heller ikke to dvd spillere og en blurayspiller. Samsung tv er bannlyst her i huset ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Elkjøp sin har en modellbetegnelse som indikerer at dette ikke er en standardmodell slik at man mister gratis hjemmesupport fra samsung. Samsung er vel også de minst kompatible tvene som finnes, og har selv måttet levere slike tilbake fordi de var umulige å få til å fungere med annet utstyr. Selv canal digital sin dekoder var ikke kompatibel nok, heller ikke to dvd spillere og en blurayspiller. Samsung tv er bannlyst her i huset ihvertfall. Hva mener du med kompatibel nok? Hva var det den ikke gjore, som du ville den skulle gjøre? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kom en Elkjøp avis idag, tror det var den 3 januar så skal dem selge denne til 9999,- litt mer en du hadde tenkt men du burde vurdere den om det er mulig. Hvis ikke jeg husker feil, så var det UE46D7005 som Elkjøp skulle kjøre til 9999,-. Expert kjører D8005 til 9999,-, der man også får to 3D-briller og en 5" Tab med på kjøpet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Kom en Elkjøp avis idag, tror det var den 3 januar så skal dem selge denne til 9999,- litt mer en du hadde tenkt men du burde vurdere den om det er mulig. Hvis ikke jeg husker feil, så var det UE46D7005 som Elkjøp skulle kjøre til 9999,-. Expert kjører D8005 til 9999,-, der man også får to 3D-briller og en 5" Tab med på kjøpet. Ja ser jeg har sett feil, beklager dette. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 wigir: Det startet med at det ikke var mulig å justere lyd på sat dekoderen til canal digital, fordi dekoderen ikke var kompatibel med tven. Det løste seg med oppdatering av dekoder, men tok sin tid. Så hadde vi en dvd brenner og blurayspiller. Når vi brukte menyene på dem var det umulig å få dem vekk fordi de ble hengende igjen på tv skjermen selv om vi slo av spillerne. Måtte slå av og på tv for å få vekk menyene. Kontaktet samsung om dette, men siden det hadde feil serienumemr sendte de ikke ut gratis servicemann. Forhandler sendte det til to ulike verksteder som ikke skjønte problemet og ikke klarte å fikse det. Var umulig å bruke, og fikk derfor pengene igjen. Har sett i endel forum andre samsung tv eiere som sliter med lignende ting, og kjenner personlig andre som har lignende opplevelser. Den forklaringen samsung gav meg var at selv om hdmi standarden var satt, så valgte de ulike produsentene selv hvor stor del av den de brydde seg om å følge. Om produsent X valgte en del av standarden som produsent Y hadde valgt å ikke følge så funket de ikke sammen. Samsung hadde valgt sine løsninger, som stort sett bare funket sammen med annet samsungutstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå