Gå til innhold

Fuktskadet Samsung Galaxy S GT-I9000, hva nå?

cppdude

Anbefalte innlegg

Mistet Telefonen i dass, der den var under vann i ca 3 sekunder.

Tok ut batteri, demonterte mobilen, og la den på tørk over natten...videre la jeg den i en boks med ukokt ris for å absorbere fukt, og etter det satt jeg den ved en panelovn i noen timer.

Skrudde på mobilen, og alt fungerte med unntak av at alle programmene låste seg (Utførte factory reset, og installerte alt på nytt).

Mobilen funket slik som før i ca. 6-7 timer, til den pluttselig ikke ville åpne seg (slide screen/skjerm lås).

Dro ut batteriet, satte den inn på nytt, trykka power knappen og oppdaget at den bare henger seg opp på intro-skjermen/sekvensen...altså det står "Samsung Galaxy S GT-I9000" i hvit skrift.

Holder jeg inne power knappen så skrur den seg av i 3 sekund, på i 5 sekunder, og repeat.

Gjentok tørkeprosessen i går/natt, men den henger seg fortsatt opp på intro sekvensen.

Er det noe mer jeg kan gjøre, eller må jeg bare sende den inn til en mobilreparatør? (Isåfall, har dere noen å anbefale? Hva bruker tot. kostnader på slike reparasjoner å ligge på? OSV)

Kjøpte den via Tele2 i april i år, 12 mnd binding, så må fortsatt betale fram til April 2012...sure penger :p

edit:

Volum U + Home + Power = Ingenting skjer, starter og henger seg på bootscreen

Volume D + Home + Power = Download Screen kommer

Volume D(Hold) + Power (Trykk og slipp) = Ingenting skjer, starer og henger seg på bootscreen

Koplet til USB = Batterilading, men logoen henger seg opp, så jeg får indikasjon hvor mye som blir ladet eller nivået til batteri

Endret av cppdude
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...