cppdude Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Mistet Telefonen i dass, der den var under vann i ca 3 sekunder. Tok ut batteri, demonterte mobilen, og la den på tørk over natten...videre la jeg den i en boks med ukokt ris for å absorbere fukt, og etter det satt jeg den ved en panelovn i noen timer. Skrudde på mobilen, og alt fungerte med unntak av at alle programmene låste seg (Utførte factory reset, og installerte alt på nytt). Mobilen funket slik som før i ca. 6-7 timer, til den pluttselig ikke ville åpne seg (slide screen/skjerm lås). Dro ut batteriet, satte den inn på nytt, trykka power knappen og oppdaget at den bare henger seg opp på intro-skjermen/sekvensen...altså det står "Samsung Galaxy S GT-I9000" i hvit skrift. Holder jeg inne power knappen så skrur den seg av i 3 sekund, på i 5 sekunder, og repeat. Gjentok tørkeprosessen i går/natt, men den henger seg fortsatt opp på intro sekvensen. Er det noe mer jeg kan gjøre, eller må jeg bare sende den inn til en mobilreparatør? (Isåfall, har dere noen å anbefale? Hva bruker tot. kostnader på slike reparasjoner å ligge på? OSV) Kjøpte den via Tele2 i april i år, 12 mnd binding, så må fortsatt betale fram til April 2012...sure penger edit: Volum U + Home + Power = Ingenting skjer, starter og henger seg på bootscreen Volume D + Home + Power = Download Screen kommer Volume D(Hold) + Power (Trykk og slipp) = Ingenting skjer, starer og henger seg på bootscreen Koplet til USB = Batterilading, men logoen henger seg opp, så jeg får indikasjon hvor mye som blir ladet eller nivået til batteri Endret 30. desember 2011 av cppdude Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1404410-fuktskadet-samsung-galaxy-s-gt-i9000-hva-n%C3%A5/
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Fuktskader er ødeleggende, om ikke med en gang så i løpet av tiden etter. Ville nok forsøkt forsikringer, innbo, reiseforsikring, tabbeforsikring osv eller spart pengene på rep og brukt dem på ny mobil isteden. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1404410-fuktskadet-samsung-galaxy-s-gt-i9000-hva-n%C3%A5/#findComment-18774589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå