Gå til innhold

Gjelder elkjøps prisgaranti priser på webshop'er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, jeg jobber på elkøp selv og den gjelder ikke..

det må være en fysisk butikk, hvor du kan gå inn i butikken og handle.

før så gikk det med Komplett men nå siden de ikke skal ha noen butikker lenger, dvs kun over internett så går ikke det lenger

 

Med mindre det har vært en vesentlig endring siste måned, så er dette totalt feil. Jeg handlet på prisgaranti i forhold til ITButikken og fikk beskjed om at de hadde prisgaranti for hele verden, men at de la på frakt prisen. Dette ble sjekket opp med sjefen, forde selger mente at prisgaranti ikke gjaldt mot itbutikken.

Lenke til kommentar

okey...det er det jeg veit ihvertfall da..

avdelingsjefen min sa det..

men da vet jeg det også..

 

og det som står ovenfor om angrerett innen 30dager er feil.

uansett om det er noe galt med produktet eller ikke har du full returrett på 30dager..

Selgere har ikke engang lov å spørre deg hvorfor du returnerer produktet, eller de kan spørre men kundene trenger ikkeå svare hvis de ikke vil.

Eneste forutsetningen er at produktet er i samme stand som da det ble levert ut fra butikken

Lenke til kommentar

Tror det avhenger av hvilken pris det er snakk om. Hvis en webutikk selger et produkt med dundrende tap så vil de nok ikke gå med på det, men hvis de går i null eller ikke taper så mye så matcher de nok prisen.

 

Prisgarantien gjelder kun lokale forretninger, og det eksempelet som nevnes med itbutikken er pga av overstående. Men de behøver ikke gjøre det hvis de ikke vil.

 

Så Slimer du har helt rett, men du står fritt til å velge selv som selger om du vil gi samme pris.

Lenke til kommentar

Så Slimer du har helt rett, men du står fritt til å velge selv som selger om du vil gi samme pris.

Så hvis du går inn i butikken og de sier: "Hvis du finner dette produktet billigere noe annet sted, gir vi deg mellomlegget" så kan de velge om de vil gi deg det eller ikke senere? For mange år siden da jeg kjøpte et sony minianlegg sa de dette, hvis jeg da hadde kommet tilbake med en billigere pris fra en annen butikk, har de da lov til å velge om de vil gi meg pengene?

Lenke til kommentar

Så Slimer du har helt rett, men du står fritt til å velge selv som selger om du vil gi samme pris.

Så hvis du går inn i butikken og de sier: "Hvis du finner dette produktet billigere noe annet sted, gir vi deg mellomlegget" så kan de velge om de vil gi deg det eller ikke senere? For mange år siden da jeg kjøpte et sony minianlegg sa de dette, hvis jeg da hadde kommet tilbake med en billigere pris fra en annen butikk, har de da lov til å velge om de vil gi meg pengene?

 

Dere må tenke på at dette er et markedsføringstriks. - Statistisk sett er det få som benytter seg av prisgarantien, - og hadde de ikke hatt denne så hadde mange flere benyttet seg av 30 dagers returrett. - Så lenge de har prisgaranti så tenker føler folk seg trygge på at de er billigst og gidder ikke sjekke prisgarantien, - derfor blir "problemet" med begge ordningene mindre for elkjøp ved at de har begge to...

Lenke til kommentar

da kan du velge om du vil ha igjen mellomlegget men så kan du også heve kjøpet..

men elkjøp har den retten å bare gi deg tilbake pengene hvis du krever mellomlegget tilbake...veit om par tilfeller hvor prisen var latterlig bilig hos konkurenter, dvs sånne begrenset antall produktet som de har dumpet prisene på...og der ga vi rett og slett igjen penga tilbake til kunden fordi vi hadde tapt mye penger på det kjøpet om vi bare ga igjen mellomlegget.

 

men det 30dagers returrett , dvs at du kan bytte i en annen produkt eller ha igjen penga..hvis varen er skadd eller ikke ren etter at du leverer den tilbake får du en tilgodelapp bare, samme gjelder hvis du ikke har kvittering..

Lenke til kommentar

Så Slimer du har helt rett, men du står fritt til å velge selv som selger om du vil gi samme pris.

Så hvis du går inn i butikken og de sier: "Hvis du finner dette produktet billigere noe annet sted, gir vi deg mellomlegget" så kan de velge om de vil gi deg det eller ikke senere? For mange år siden da jeg kjøpte et sony minianlegg sa de dette, hvis jeg da hadde kommet tilbake med en billigere pris fra en annen butikk, har de da lov til å velge om de vil gi meg pengene?

 

Nei kun priser fra nettbutikker kan de velge selv om de vil følge. Konkurrerende sjapper må de følge hvis de skal følge sin garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...