Gå til innhold

Kun diskant lyd på høyttaler

spot_

Anbefalte innlegg

Hei,

Nettopp kjøpt meg Onkyo-609 og Yamaha Ns-555. Får ikke lyden skikkelig til å fungere, jeg er utrolig nybegynner, men har koblet noen høyttalere før så har aldri opplevd dette. Det høres ut som det kun kommer diskanten, kun den som lager lyd. Skal vise på bilder hvordan jeg har koblet dette. Håper på svar og som sagt jeg har ikke koblet et slikt annlegg før, godt mulig det er jeg som har drete meg ut :p

Bak forsterkern

Bak Høyttaler

Mvh

eqip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha en lask mellom de to røde og en mellom de to sorte. Det pleier å følge med høytalere, men du har kanskje kjøpt dem brukt?

Det enkleste for deg er å avisolere nok av høytalerkablen til at du kan tre den videre opp.

Ahaa, det forklarer saken. For det funket på andre høyttalern :p

Tusen takk for kjapt svar :D

Lenke til kommentar

Hei,

Nettopp kjøpt meg Onkyo-609 og Yamaha Ns-555. Får ikke lyden skikkelig til å fungere, jeg er utrolig nybegynner, men har koblet noen høyttalere før så har aldri opplevd dette. Det høres ut som det kun kommer diskanten, kun den som lager lyd. Skal vise på bilder hvordan jeg har koblet dette. Håper på svar og som sagt jeg har ikke koblet et slikt annlegg før, godt mulig det er jeg som har drete meg ut :p

Bak forsterkern

Bak Høyttaler

Mvh

eqip

ehemm :roll:

Høyttalerne dine har 2 sett terminaler, øvre sett går til diskanter/mellomtone. Nedre sett går til midbass/dypbass enhet. Sett på de manglende bruene mellom de to terminalene mellom øvre og nedre sett på høyttaleren dine så har du bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...