Monhart Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg lurer på og begynne på IT-Akademiet, på IT-kandidat linjen. Da lurer jeg litt på om det er vanskelig og hva jeg står igjen med etter dette kurset... Hvilke andre skolerkurs kan jeg gå på etterpå da? MVH Frank Lenke til kommentar
dookie Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 01:34, Monhart skrev:Jeg lurer på og begynne på IT-Akademiet, på IT-kandidat linjen. Da lurer jeg litt på om det er vanskelig og hva jeg står igjen med etter dette kurset... Hvilke andre skolerkurs kan jeg gå på etterpå da?MVHFrank gå til http://www.it-akademiet.no/ og se går selv webmaster Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 (useriøst utspill) _________________ Addtronics Server Tower AMD Athlon XP 1600+@1522 EPoX 8K7a Gainward Gforce2 Pro Golden Sample 512mb DDR Orginal cas2 IBM 60GXP, WD Caviar 30gb/80gb, Maxtor 20gb Sony G400 19" [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-02-08 12:38 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 IT-kandidat = 1/2-parten Office (MOUS) andre 1/2-parten MCSE. Det vil si De to første modulene i MCSE > 70-210 og 70-215 som er Windows 2000 Pro og Server. Du kan gå videre på resten av MCSE (eller MCSA) modulene. MCSE = 7 moduler. MCSA = 4 (i tillegg til W2K Pro/server så er det Exchange og Network Infrastructure. MCSA er den Europeiske versjonen av MCSE. Ellers så kan du jo gå videre på Cisco, Linux eller noe annet. Kommer litt an på hva du vil drive med. Lenke til kommentar
klure Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Din sviker Frank.... Skaff deg bedre enn 4 i snitt og kom deg inn på ikt. Du er sannelig en stor forræder da, sier at jeg skal holde meg i Molde neste år!! Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 08:59, JarleW skrev:(..)MCSA er den Europeiske versjonen av MCSE.(..) Det er feil. MCSE = microsoft certified system engeneer MCSA = microsoft certified system administrator har ingenting med geografi og gjøre... og du trenger ikke å ta exchange / nettwork infrastructure for å bli MCSA, du kan velge mange andre moduler.... [ Denne Melding var redigert av: KELViN på 2002-02-08 09:09 ] Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei! Har hørt forskellige personer på forumet tidligare at dei ikkje synest ITakademiet er så bra... Har sjølv ikkje godt der... Veit ikkje om noen eventuelt gode allternativ... Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Bruker ikke pengene dine på slikt du. Har selv gått it-kand og nettverks kand. m/ccna Bortkastede penger. Skaff deg heller alt materiale du trenger og betal for eksamener. Alt arbeidet gjør du selv uansett. Lenke til kommentar
pian Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hoppsann! Er ikke veldig fornøyd med min "utdannelse" fra it-akademiet. Gikk webmaster, syntes det var ok først, men det ble liksom aldri noe skikkelig nivå på det. Er du ute etter en utdannelse innen IT må du nok ta tre år(les computerworld så skjønner du hva jeg mener). it-akademiet veier ikke så veldig tungt i dagens marked. Lenke til kommentar
PanzerTryne Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Jobber selv med it. Folk med it-akademiet som bakgrunn springer stor sett rundt med windows og office-cd-er og innstallerer dette. År ut og år inn. Hvis du liker å holde på med data vil jeg anbefale enn lengre utdannelse. Da har du flere jobber å velge mellom. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 En lengre utdannelse og sørg samtidig for å få deg en deltidsjobb med noe IT relatert, web, support, drift etc. Da får du fet jobb når du er ferdig. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: Det er feil.MCSE = microsoft certified system engeneerMCSA = microsoft certified system administratorhar ingenting med geografi og gjøre...og du trenger ikke å ta exchange / nettwork infrastructure for å bli MCSA, du kan velge mange andre moduler.... Du har helt rett. Fikk bare et tilbud fra It-aka om MCSA. Der hadde DE satt opp Exchange og NW InfraStr.. Men man kan som du sier "velge" hvem du vil ta. Ang MCSA/MCSE>Geografi. Var ikke helt sånn jeg mente det, men ihvertfall er MCSE mer Microsoftisk og mer beregnet på STORE forhold (som i USA?) enn "lille" Europa Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Sambo'n fikk sponsa et WEB-designer kurs på IT akademiet. Etter et år endte kurset opp med advokater og trusler om det værste. Andre jeg har snakket med har heller ikke særs gode erfaringer med NIVÅET på utdanningen på IT akademiet. Jeg vil påstå at det er mer velvalgte penger å investere kursavgiften i software og utdanningsbøker. Ulempen er at en ikke sitter igjen med noen papirer etterpå... Personlig ville jeg nok være særs kritisk hvis jeg skulle ansette noen med utdanning fra IT Akad. Lenke til kommentar
BadGuy Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Finnes det noen god IT-utdannelse å få i militæret? Hvor må jeg søke meg hen da? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hva med NITH (tidl. DPH)? Er det bedre? Høres veldig bra ut etter å ha lest hjemmesidene, men hadde vært fint om noen som har no erfaring med de kunne fortelle litt om kvalitet på utdanningen osv. :smile: http://www.nith.no Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 12:28, SoftLaughBrush skrev:Sambo'n fikk sponsa et WEB-designer kurs på IT akademiet.Etter et år endte kurset opp med advokater og trusler om det værste.Andre jeg har snakket med har heller ikke særs gode erfaringer med NIVÅET på utdanningen på IT akademiet. Jeg vil påstå at det er mer velvalgte penger å investere kursavgiften i software og utdanningsbøker. Ulempen er at en ikke sitter igjen med noen papirer etterpå...Personlig ville jeg nok være særs kritisk hvis jeg skulle ansette noen med utdanning fra IT Akad. Uansett så ansetter man sjelden folk utifra et papirark. Det er hva man kan i praksis og hva man har av erfaring som er viktig. Har du jobbet 5 år med oppbygging/installasjon av nettverk/os, men har ingen offisiell utdannelse så kan man sikkert mer enn en nyutdannet fra et hvilket som helst studie innen samme fagområde. Det finnes sikkert bedre alternativer enn It-aka/Nærings-aka. når det gjelder utdanning innen data/it, men det er jo relativt "lettvint" Jeg som er 28 år, har kone og 2 barn å forsørge kan ikke si opp jobben jeg har nå for å ta et helårs-studie (eller flere år) på dagtid. Eller kan jeg det ? Er avhengig av å få inn endel gryn i måneden vettu' :smile: Lenke til kommentar
pian Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Her er i alle fall noen synspunkt fra arbeidsgiverne: http://web2.computerworld.no/cwi.nsf/Alle/...8A?OpenDocument Håper det hjelper! Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Er det noen som synes MCSE2000 studiet på IT-Akademiet er lettvint? :smile: Lenke til kommentar
smetho Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Heisann. Jeg går på NITH. Liker meg bra der. Det er en mer "seriøs" utdanning enn IT-akademiet (syns jeg ihvertfall). Det hele dreier seg om å utvikle systemer, altså programmering, systemutvikling, databaser og lignende, noe som er mer SOLID enn "lettere" web-design utdanning(har selv ikke gått IT-Akademiet så jeg skal ikke si for mye dritt om dem :smile: ). I følge artikkelen i Computerworld (har ikke lest artikkelen selv, men hørt om det) så ble NITH beskrevet som en "dålig" skole i forhold til disse GODE 3-årige studieretingene som fokuserer mer på programmering osv. Dette er FEIL! NITH ER en av disse GODE skolene. Computerworld har bare blanda litt sammen. Skoleledelsen i NITH har visstnok kommt ut med en pressemelding angående dette. Her er et utsnitt av informasjonen elever og lærere fikk på NITH i henhold til artikkelen: -------------------------------------------------- "Reaksjoner på feilaktig artikkel i Computerworld Computerworld hadde nylig et oppslag om viktigheten av å ta lengre utdanning i dag. Dessverre inneholdt artikkelen misforståelser, faktafeil og en mixup mellom NITH og andre utdanningsinstitusjoner med lettere utdanning. Både ansatte og studenter har reagert på artikkelen. Det ble i artikkelen lagt særlig vekt på de dårlige tidene for dem med kortere utdanning innen web-design. Dessverre ble NITH blandet inn i dette slik at høgskolen kom dårlig ut. De som kjenner til NITH vil imidlertid se at høgskolen nettopp tilbyr det som fremheves som viktig. Bla. 3-årig høgskoleutdanning, solid kompetanse på Oracle og vekt på programmering. I konsultasjon med vårt informasjonsrådgivningsbyrå, har høgskolen forfattet en pressemelding hvor de 3-årige studiene og viktigheten av en lengre solid utdanning fremheves. " ------------------------------------------------- Altså, og jeg vil si meg enig i det som står over, er NITH en "kvalitets-skole" når det kommer til utdanning innen IT. Og utdanningen man får her er relevant i forhold til arbeidslivet. Det er heller ikke en døgn-flue-institusjon som prøver å tjene litt penger på d som er inn akkurat NÅ! (selv om de tjener nok rimelig gode penger på oss :smile: ) Håper dette hjalp. Unnskyld dårlig språk. Er litt tullete i hodet idag....:smile: Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 går selv på noroff i arendal, og det tilsvarer it-ak. dette er jo en mulighet som koster JÆVLIG mye $$$$ men det kan være lettere enn å lese hjemme. og flere her er nybegynnere og endel er "erfarne" brukere det er ikke dermed at man kan alt, 10 timer med mirc om dagen blir man vel ikke it expert av...eller 10 timer på hw.no men forklar meg hvilken utdanning men er expert i etter åha kommet ut fra skole så skal jeg ta denne tråden seriøst. hugo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå