Gå til innhold

Samsung Galaxy S2 vs Galaxy Nexus

Samsung Galaxy S2 vs Galaxy Nexus  

10 stemmer

1. 1. Hvilken?

• Samsung Galaxy S2
      4
    • Samsung Galaxy Nexus
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer også på dette.

Slik jeg har forstått det har Nexus større/bedre skjerm og nyere OS (Android 4.0), men mangler støtte for minnekort. Har også hørt at den her en del småproblemer pga nytt OS, men dette antar jeg vil jevne seg ut etter hvert som OS'et får oppdateringer og "modnes".

Galaxy S2 er eldre, kjører Android 2.3 slik jeg har forstått det, men skal etter hvert bli mulig å oppgradere til 4.0.

Lenke til kommentar

Galaxy nexus, uten tvil om du hadde vært meg. På det viset vil du slippe å måtte kjøpe ny telefon på iallefall to år, og du vil fortsatt henge med i svingene.

Jeg kjøpte HTC Nexus One for to år siden, og har per dags dato nyere OS enn de aller fleste i min omgangskrets, og en mye mer "personlig" look på så og si alt. Og jeg har spart mange penger nettopp pga det. Tro meg, å sitte med en utdatert telefon (på OS-siden) vil bli et stort irritasjonsmoment, om man er litt interessert i mobiler. :)

Dog, man kan legge inn et uoffisielt OS og komme litt lenger.

Lenke til kommentar

"Skjermkortet" i Galaxy S overgår det i Galaxy Nexus med god margin, så om man vil spille på telefonen (type bilspill, 3d, eller noe mer avansert enn Angry Birds) er Galaxy S2 et bedre valg om kriteriet er at telefonen skal "vare lenge". Nå er jeg usikker på hvordan det stiller seg med prosessorytelsen generelt, men jeg blir overrasket om OMAP-en i Nexus-en er noe nevneverdig bedre enn Exynos-plattformen S2 kjører på.

I tillegg har S2 mulighet for minnekort, noe som er et STORT pluss, om man skal se på tv-serier, høre på musikk, se film o.l. på farten.

Google har fått en del kjeft for å safe litt mye med Galaxy Nexus - den kjører en god og stabil plattform, men det er ikke snakk om noe revolusjonerende ytelsesbeist.

Den har høyere oppløsning enn Galaxy S II, men til gjengjeld er skjermen PenTile - så man kan vel krangle lenge om hvilken som er best. Men oppløsningen på galaxy S II kunne gjerne vært høyere, for all del. Kameraet er vel også best på sII?

red: Du får programvareoppdateringere raskere og muligens enklere med Nexus-en, selvfølgelig. men de fleste som bryr seg om det, kjører noe annet enn originalsoftware uansett.

red2: I tillegg får man kjøpt SII relativt rimelig om dagen. Kjøper du den med abonnement, slipper du stort sett unna med 2500-2600 for telefonen, mens resten av nedbetlaingsbeløpet er vanlig abonnementspris for ulike "fastpris"abonnement som de fleste uansett har/bør ha med en slik telefon. Totalprisen på Galazy Nexusligger typisk på minst 2000kr mer.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...