Gå til innhold

Bærbar til bestemor

marvalez

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått i oppdrag av bestemor å kjøpe henne pc. Jeg har sett litt på tester rundt omkring for å finne den rette, men klarer ikke å bestemme meg. Hun vil bruke den til å betale regninger og lese nettaviser, samt skrive rapporter til jobben. Vil også at hun skal ha mulighet til å se film i hd-kvalitet på den , og hdmi utgang. Hun har ikke sagt noe særlig om prisklasse, men tenker å holde meg under 6 tusen. Den skal gjerne holde i 2/3 år, og ha en bra byggekvalitet. God kvalitet på tastaturet er også viktig, og en museflate som ligner på de mac har på sine (med gesturer og mulighet for multitouch). Skjermen skal være 15" eller større. Klarer som sagt ikke å bli klok på de testene jeg leser, så dersom det er noen av dere som vet om en som passer, si gjerne ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har lest litt om den, og den virker bra til bestemor. Eneste jeg skulle hatt annerledes er at jeg selv har en asus (ul30a), og jeg synes klikkingen og kvaliteten på musetastene er dårlige/stygge og støyer. Samt at den har fått endel slitasje utseendemessig, og nå er dekselet begynt å falle av (etter 1 og et halvt års bruk). Kanskje jeg har vært uheldig og brukt den litt hardt (men har brukt beskyttelse under transport), men vil helst ikke at sånne ting skal skje.

Det jeg tenker hadde vært perfekt til henne hadde vært en "dum" mac, samme utseende, dårligere hardware, og rimeligere pris. Finnes noe sånt?

Lenke til kommentar

Utseende slitasjemessig tror jeg nok du må ta på egen kappe. Hva angår musetaster skal jeg ikke diskutere, men en trådløs mus kan jo løse problemet (i alle fall til hjemmebruk). Anbefaler Logitech grunnet lavt strømforbruk.

Hvis du går opp litt i pris (fortsatt under 6K), er dette en god maskin http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649719

ThinkPad Edge E520 – Great Build

On top of the features listed above, the Lenovo ThinkPad Edge E520 has much more going for it. Not only is the 15.6-inch display crisp and colorful, but there is also a 3.0MP HD webcam integrated above it, so you can enjoy face-to-face communication wherever you are.

The design is more streamlined on the latest incarnation of the Edge machines. They’re thinner and feature iPhone-like rounded corners edged with brushed aluminum. The cases are available in Heatwave Red or Midnight Black.

The keyboard is island-style and comfortable, so you’ll have no problem working all day on the Edge E520. Also, the TouchPad is the perfect size and features multi-touch capability for easier navigation.

http://www.zimbio.com/Laptop+Reviews/articles/sDLIvD4bKOL/Thinkpad+Edge+E520+Review+love+2011+ThinkPad

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Takk for forslaget. Har letet og sammenlignet, og endte opp med Asus, da jeg tror de er best kvalitetsmessig i det billigste prissegmentet. Endte opp med denne:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-x53sc-sx496v/162108.3003/

Tror den vil yte mer enn det hun krever, den er fint bygget og vil holde forhåpentligvis over 3 år. Kjøper også med logitech mus, takk for tipset:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...