raggiboe Skrevet 30. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2011 Et par natur bilder, all kritikk velkommen! Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2011 Et par natur bilder, all kritikk velkommen! Hmm... Noen av bildene har en svært potent komposisjon, men det er for mye forstyrrende elementer, rent teknisk. Ser på det nederste bildet med de små stilkene at det er noe fryktelig rart med fargene og slikt. Ellers er bildet med vannet altfor kaldt etter min mening, og noen av bildene er ikke helt i fokus. Hvilket kamera har du brukt på disse? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2011 Hvilket kamera har du brukt på disse? Ifg. EXIF så er det brukt Nikon D3000 Lenke til kommentar
raggiboe Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2011 Hvilket kamera har du brukt på disse? Ifg. EXIF så er det brukt Nikon D3000 Det stemmer, Brukt D3000, og et av bildene ble det brukt et Canon EOS 30D. Har brukt litt manual fokus, så det kan forklare at noen av bildene ikke er helt i fokus! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2011 Bildet av elven har utbrente partier. Komposisjonen er rotete; det hadde fungert bedre ut grenene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2011 Litt mange bilder å ta for seg så jeg ser litt ekstra på dette bildet med lang eksponering. Nå er det lenge siden jeg drev med denne typen fotografering (Fotografering i det hele tatt for å være ærlig) men et slikt bilde trenger noe å sette øynene på, og her blir det veldig mye. Med på mye kontraster og farger i et bildet bør man prøve å isolere enkelte momenter og bestemme hva seeren skal fokusere på. Dette kan du oppnå med vignetting, dodge/burn eller selektere ulike farger. Jeg ser mye potensiale i bildet og jeg skulle gjerne gitt deg en redigert versjon hvor jeg viser hva jeg mener men jeg har desverre ikke tid. Prøv å jobb deg frem med litt mindre kontraster, selektere noen farger og prøve noen grånyanser, samt vignetting, så tror jeg du kommer et steg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå