Gå til innhold

Mistet signal til parabol i Bergen

Anbefalte innlegg

Hei. Parabolen min virker å ha endret noe posisjon i uværet nå i julen. Da jeg kom hjem fra julehelga hadde jeg plutselig bare 35% signal, hadde bilde i noen timer før hele greia datt ut. Har prøvd å justere på parabolen, men har ikke klart å finne igjen signalet. Har forøvrig HD-tuner og kanalpakke fra Viasat og har ikke tidligere hatt problemer med unntak av noen få korte minutter under meget kraftige regnfall.

Kan det være noe annet enn selve parabolen som er feilen her?

Og, vet noen evt om billige/raske reperatører som tar seg av slikt etter normal arbeidstid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjort dette før? Det er ganske små bevegelser som skal til, lite som skiller fullt signal og ingenting. Det er umulig å finne rett posisjon uten å se TV mens man justerer.

Eller man bruker et måleinstrument. Eks: http://www.makromedia.no/login.php?sess=2639261052&abt=15&caller=nav

En annen mulighet er fukt i kabel, hvis kontakter på LNB ikke er beskyttet mot regn. Bruk av vulkaniseringstape er anbefalt.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det før ja. Det er iofs ikke brukt teip over koblingen la jeg merke til (ikke jeg som satt opp parabolen orginalt), men den har som sagt virket i godt over 2 år nå, og i mange år før det. Samtidig så kan vel dette være et mulig problem da den egentlig virket veldig godt festet til å skulle være dyttet ut av posisjon av litt vind (selv om den sto ørlite ute av posisjon høydemessig).

Menmen, jeg får gjester til helga så får vel ta de til hjelp så jeg slipper løpe inn og ut for å sjekke signal mens jeg prøver å stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...