Gå til innhold

Wordfeud-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så latterlig når folk blir irritert av at noen klarer å spille ord med flere hundre poeng på random-brett. Det er jo kun lotto om man får bonusrutene til første trekket, eller så er motstanderen din helt inkompetent om han ikke klarer å unngå å la deg legge der. Normalbrett for the win

Lenke til kommentar

Har det blitt en endring i måten poeng beregnes ved TW og DW?

 

Det stod CF vannrett fra før, og jeg brukte et wildcard for å sette en P over C-en. PC loddrett altså. I tillegg skrev jeg RAMP inkludert nevnte P. M-en gikk over en TW, så da trodde jeg at jeg skulle få (1+1+2+0)*3 + (0+10)*3 = 12 + 30 = 42 poeng, men jeg fikk bare 22. Altså tilsvarende regnestykke bare uten at (0+10) multipliseres med 3.

 

I neste trekk forlenget jeg RAMP med en T på en DL slik at det ble TRAMP. Nedover skrev jeg da TRUS over en DW. Da hadde jeg forventet (1*2+1+4+1)*2 + (1*2+1+1+2+0)*2 = 16 + 12 = 28 poeng, men jeg fikk kun 22. Igjen, samme regnestykke uten at andre del dobles.

 

Har det alltid vært slik? Altså at en DW/TW kun har effekt på ordet som ligger direkte over denne, og ikke i den andre retningen når dette opprettes i samme trekk? Har jeg blingset så jævlig at jeg ikke har fått med meg dette før nå?

Lenke til kommentar

I første trekket: (1+1+2+0)*3 =12 høres riktig ut. Men så sier du jo at det var M-en som lå på TW, og den er jo ikke en del av PC-ordet. Dermed får du 12+10=22. PC lå jo ikke på noen DW eller TW slik jeg forstår, og dermed får du ikke bonusen på det ordet.

 

I det andre trekket fikk du (1*2+1+1+2+0)=6 for TRAMP + (1*2+1+4+1)*2= 16 for TRUS = 22 totalt.

 

Alle bonusruter gir bonus kun første gangen de brukes vet du.

Lenke til kommentar

Alle bonusruter gir bonus kun første gangen de brukes vet du.

Du misforstod spørsmålet mitt. Det var ikke slik at jeg trodde man fikk bonus når man krysser en tidligere brukt bonusrute. Spørsmålet gikk på om man får TW/DW-bonus for begge ordene når begge opprettes i ett trekk. Det vil man jo når TW/DW ligger i krysset mellom disse to, men jeg innbilte meg at man fikk det uansett så lenge man lager to (eller flere) nye ord i ett trekk og en av de nye bokstavene lander i en slik bonusrute.

 

Slik er det altså ikke...

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

trur ikke du får noen ekstrapoeng for siste bokstav.. det er iallefall slik at når kampen avsluttes blir poengene av brikkene dere ikke har fått lagt ut bli negativt for poengsummen..

 

har du 400 poeng når kampen avsluttes, og du sitter igjen med en "T" ender du opp med 399 poeng

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hei :)

 

Jeg får ikke invitert flere spillere jeg,noen som har samme problemet? Ennå så har jeg fjernet noen som ikke spiller men det hjelper ikke,prøvd å avinstallere å innstallere det på nytt ingen endring.

 

Utenom det,så er det noen som vil spille med meg? Får ikke invitert dere da men dere får gjort det med meg :) Spiller ingen rolle om det er Random eller vanlig brett,jeg har bare spilt en uke men liker nye utfordringer å jeg er ikke plagsom,eneste er da at jeg ikke får invitert noen da så blir dere borte sender jeg en melding om dere vil spille videre eller ikke :) Nicket er: Påseline

Endret av Nesa_til_Nuffene
Lenke til kommentar

Funka når jeg la deg til, Nesa_til_Nuffene. Sikker på at du har en oppdatert versjon av Wordfeud?

 

Jeg får godtatt invitasjonene dere sender men jeg får ikke invitert selv men noen som har spilt wordfeud lenge sa atte jeg bare har 30 invitasjoner å hvis noen ikke har godtatt dem så blir di liggende på vent å fyller opp plassen :/ Men jeg får godtatt fra dere i bøter å spann da men når brettet er over får jeg ikke bedt dere om omkamp dere må be meg :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hm, nja, ny-norsk var litt "bob-bob". Flere ny-norske ord som ikke fungerte, og ellers ikke så altfor mange å spille mot. Jeg holder meg til bokmål, en ting er at det er lettere å finne spillere der, men så føler jeg at jeg kan bokmål bedre.. :p

 

Ny rekord på random, 396.. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...