RBW Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Intel klargjør et par-tre Sandy Bridge-slengere. Dropper grafikk i tre prosessorer Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Litt bedre pris kan en håpe på en i5-2500k så blir det nok ett kjøp på meg, min gamle E8400 @4ghz har gjort sitt i riggen min nå. Men det er virkelig forvirrende navn de kommer med. Regner med i5-2550k blir overklokkingsbar. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tja, hvis det blir en bra pris på disse sammenlignet med de andre modellene med intakt grafikkchip, så kan det jo være et godt kjøp for mellomsjiktet. Phyx, i5-2550K blir helt sikkert klokkbar, da den er tross alt med unlocked multiplier. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Det er vel positivt at disse kommer uten intergrert grafikkløsning, da de fleste som kjøper disse bruker eget grafikkort. Jeg regner selvfølgelig med at det å utelate gpu vil presse prisen på CPU ned. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett. Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her. Det blir nok ikke så mye forvirring vil jeg tro. De som bruker den integrerte GPUen er nok de som kjøper for det meste ferdig lagde PCer, hvor de slipper å tenke på det. Og de få som bruker den og bygger selv nok er de som kan det de driver med. De som blir forvirret av dette, er nok de samme som blir forvirret av chipset versjonene som støtter og ikke støtter den integrerte delen uansett. (H,P og Z, om det ikke var flere) Lenke til kommentar
Revox Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett. Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her. Og selvfølgelig det lille faktumet at 2600 serien er I7.. Endret 30. desember 2011 av Revox Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Første gang jeg leste overskriften stusset jeg...hmm, TRE prosessorer? Kryssfiner? Gran? Furu? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tre (3) prosessoren, ikke treprosessorer. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett. Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her. Og selvfølgelig det lille faktumet at 2600 serien er I7.. Hva er forskjellen mellom I5 og I7. Flere her inne nevner at 2500K er like god i spill som 2600K. Forskjellen de nevner på disse foruten den lille MHz forskjellen, er Hyper Threadingen. Hva mer innebærer I7 betegnelsen? EDIT: Googlet litt: http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/48391.aspx De nevner eneste virkelige forskjellen er som jeg nevnte Hyper Threadingen som 2600 har i forhold til 2500 og lavere. Som de nevner så har 2500 denne teknologien avslått. Slik jeg kan forstå det så er de vel laget helt likt, hvor de beste kjerne fra waferene går til de beste CPU ene osv, mens de "dårligere" blir de lavere seriene. Slik som de gjør med skjermkort, hvor de GPUene som ikke fungerer på full guffe, blir klokket ned, osv og solgt som low end kort, slik at de ikke taper for mye i produksjonen. Endret 31. desember 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Vi synes de nye prosessorene er hakket forvirrende. Hva blir det store salgsargumentet? Vi får satse på at det blir prisen. I tillegg synes vi navnet på i5-2550K er egnet til forvirring, litt for likt de andre modellene der man faktisk har grafikkbiten intakt. Det vi ser her er Intel's "tja, AMD har gitt opp, da kan vi lene oss tilbake og rake inn pengene" reaksjon på AMDs uttalelser om at det ikke handler om Intel VS AMD lengre? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Som han over meg nevnte, så er det vel beregnet på de som ikke bruker den integrerte uansett. Mer forvirrende blir det vel at 2550K med 100MHz mer vel blir identisk med 2600K serien uten hypertrading delen. Mens 2600 serien vel kanskje hadde 3.9 i boost, men kan huse feil her. Og selvfølgelig det lille faktumet at 2600 serien er I7.. Hva er forskjellen mellom I5 og I7. Flere her inne nevner at 2500K er like god i spill som 2600K. Forskjellen de nevner på disse foruten den lille MHz forskjellen, er Hyper Threadingen. Hva mer innebærer I7 betegnelsen? EDIT: Googlet litt: http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/48391.aspx De nevner eneste virkelige forskjellen er som jeg nevnte Hyper Threadingen som 2600 har i forhold til 2500 og lavere. Som de nevner så har 2500 denne teknologien avslått. Slik jeg kan forstå det så er de vel laget helt likt, hvor de beste kjerne fra waferene går til de beste CPU ene osv, mens de "dårligere" blir de lavere seriene. Slik som de gjør med skjermkort, hvor de GPUene som ikke fungerer på full guffe, blir klokket ned, osv og solgt som low end kort, slik at de ikke taper for mye i produksjonen. I7 har høyere turbo boost, både for CPU og GPU. I7 har 2MB mer Cache. Og har som nevnt Hyper Threading. Så blir som å si at en Phenom og Atlhon er det samme eller en Pentium og Celeron. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Klokker muligens 2550K bedre enn 2500K fordi førstnevnte ikke har grafikkbiten on-die? Endret 31. desember 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
kireo Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Forvirrende? Hvilket navn hadde vært mer passende? Hadde vel vært bedre å separere med og uten gpu med en bokstav eller.no. Så økning med 100MHz og bort med gpu går opp i opp i forhold til pris? Ville vel sett at den legger seg godt under 2500k i pris. 2500k ligger på ca1500,- i prisguiden ser jeg. HK navn er jo mer forvirrende, da det er mange produsenter og variasjoner av modeller. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Klokker muligens 2550K bedre enn 2500K fordi førstnevnte ikke har grafikkbiten on-die? Det er samme die (hvorfor ville Intel lage egen die for 3 modeller?). Men det tyder på at Intel har hatt gode yields at disse modellene kommer såpass lenge etter release. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Fra HW: "Det spennende, eller underlige, er at samtlige også kommer uten den integrerte grafikkbiten." Det er nok feil. Skyldes nok defekter. Salgsargumentet må være lavere pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå