Gå til innhold

Android: Mulig å legge inn Exchange-innstillinger, men la bruker selv legge inn brukernavn og passord?

Gjest

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål jeg ikke har funnet noe svar på: Er det mulig å sette opp en Exchange-konto på en Android-telefon (eller i mitt tilfelle over 100 telefoner), men å la sluttbrukeren bli spurt om brukernavn og passord når de tar i bruk telefonen? (Slik at vi slipper å legge inn denne informasjonen, og sluttbruker slipper å legge inn serverinnstillinger).

En løsning er jo å kun legge inn brukernavnet, men å legge inn et tullepassord, slik at brukeren får beskjed om at passordet er feil, og vil bli bedt om å legge inne riktig. Dette kan dog ikke kalles en elegant løsning. I tillegg blir det mye merarbeid da en må sørge for at brukerne får akkurat den telefonen vi har satt opp med deres brukernavn.

Finnes det noen bedre løsning, eller må jeg nøye meg med den jeg har skissert her?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Et kjapt spørsmål jeg ikke har funnet noe svar på: Er det mulig å sette opp en Exchange-konto på en Android-telefon (eller i mitt tilfelle over 100 telefoner), men å la sluttbrukeren bli spurt om brukernavn og passord når de tar i bruk telefonen? (Slik at vi slipper å legge inn denne informasjonen, og sluttbruker slipper å legge inn serverinnstillinger).

En løsning er jo å kun legge inn brukernavnet, men å legge inn et tullepassord, slik at brukeren får beskjed om at passordet er feil, og vil bli bedt om å legge inne riktig. Dette kan dog ikke kalles en elegant løsning. I tillegg blir det mye merarbeid da en må sørge for at brukerne får akkurat den telefonen vi har satt opp med deres brukernavn.

Finnes det noen bedre løsning, eller må jeg nøye meg med den jeg har skissert her?

Det er mulig det finnes et 3. parts program som løser det, men med standard oppsett trenger du også å legge inn brukernvn og passord for å kunne lagre og fullføre oppsettet. I hvert fall gjelder det de Android telefonene jeg har satt opp.

Lenke til kommentar
Sitat

http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa997473.aspx

Støtter ikke Android autodiscover? Windows Phone gjør det.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...