Maria1990 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Hei. Jeg prøver å kutte litt ned på kaloriinntaket. Jeg må bare spørre; er saft da et bedre alternativ enn eks juice og brus hvis man har lyst på noe søtt da? Jeg spør fordi jeg har lest at saft vistnok skal inneholde et veldig lite antall kalorier... Dette gjerlder selvfølgelig ikke alle typer saft da, men for dem det gjelder; er dte noen som vet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Sukkerfri saft er mye bedre med hensyn på kalorier. Det finnes saft uten tilsatt sukker som er en god del bedre enn feks brus og juice med hensyn på kalorier. Så finnes det vel saft som er nesten like ille. Om du leser på brusen/juicen/saften så står kalorimengden på. Feks mener jeg cola inneholder 42 kcal pr dl. Tror jucie stort sett ligger i nærheten av det. Eks 46 kcal. Til sammenligning inneholde den saften jeg drikker mest av 10 kcal pr dl. Sukkerfri saft inneholder vel så og si ingen. Endret 30. desember 2011 av Ekko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå