Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens jeg burde velge ett kamera som ikke er speilrefleks? Ett speil løst kamera bra bra optik med mulighet for bytte av optikk og grei video funksjon? Ser fujifilm kommer med ett nyt kamera HS30 EXRsom er ett superzoom, kunne denne gi bra bilder på en enkel måte? Dog har en ikke mulighet og bytte linse på denne men er det egentlig behov for det med så stor zoom?

Speilløst er absolutt et alternativ. Panasonic G3 er fornuftig priset og et godt alternativ.

Den fujien du linker til, er jeg mer skeptisk til. Ikke kan du bytte objektiv, sensoren er knøtt liten, osv. Hvis det ikke er er absolutt nødvendig å bytte objektiver, så er nok Fujifilm X10 et bedre alternativ.

edit: hadde visst glemt en liten ikke ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Er ikke dette samme kamera for 4390,- ?

EDIT: Regner med det blir enten Panasonic G3 eller Canon 550D nå, heller litt over på Panasonic grunnet bedre video funksjoner og touchskjerm noe som muligens ikke er så viktig. Men så føles nok Canon sin 550D litt mer proff ut regner jeg med. Begge har RAW-format og det meste ett godt kamera trenger i nybegynner klassen.

Endret av Phyx
Lenke til kommentar

EDIT: Regner med det blir enten Panasonic G3 eller Canon 550D nå, heller litt over på Panasonic grunnet bedre video funksjoner og touchskjerm noe som muligens ikke er så viktig. Men så føles nok Canon sin 550D litt mer proff ut regner jeg med. Begge har RAW-format og det meste ett godt kamera trenger i nybegynner klassen.

Jeg vil påstå at Panasonic G3 og Canon 550D er føles akkurat like proffe - mao. overhode ikke. Begge er bygget av diverse plastmaterialer rundt en eller annen metalramme. Plast føles gjerne litt kjipt, men begge kameraene er noen seige jævler som tåler mye mer enn det man tror. Men ikke nødvendigvis så mye som du ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke holdt Panasonic G3 ennå, men Canon 550D synes jeg har en tydelig plastboks-følelse. Følelsen av et plastchassi uten akkustiske avstivinger der innmaten bare er skrudd fast på noen få steder slik at man får en hul lyd når man banker på kameraet med knoken. Gummilappen ved tommelen og øyemuslingen reduserer det hule akustiske inntrykket litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...