Flin Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Så det, men det sier meg ikke så mye desverre. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 1080p30 = "Full HD" Lenke til kommentar
Flin Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det er greit nok, men hva skjer hvis jeg fyrer den opp på la oss si en 50 tommers TV? Takler den det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det er ingen forskjell på en 1" og en 50" skjerm. Den takler begge to akkurat like bra med native oppløsning og fryd og gammen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Er spent på ARM-prossessoren, men er det noen statistikk på hvor stor del av diverse pakkebrønner som er kompilert for ARM? Debian og Ubuntu har ganske imponerende brønner. De er ikke 100%, men skal jeg tippe er de minst 75%. Jeg kan sjekke senere i dag når jeg kommer hjem og kan start laptoppen min som kjører (L)ubuntu 10.04 LTS ARMEL. 34132 pakker tilgjengelig for min ARMEL Ubuntu 10.10 i synaptic. Her er forresten nøyaktig svar for min versjon, men med bare Canonical-repoer. 98% tilgjengelig. https://launchpad.net/ubuntu/maverick Details for Ubuntu Maverick armel Architecture tag: armel Processor family: ARM Processors Port registrant: Tom Haddon 31768 binary packages Details for Ubuntu Maverick amd64 Architecture tag: amd64 Processor family: AMD64 compatible systems. Port registrant: Tom Haddon 32448 binary packages Details for Ubuntu Maverick i386 Architecture tag: i386 Processor family: Intel ix86 compatible systems. Port registrant: Tom Haddon 32580 binary packages Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Ooo..må..ha..en..sånn. Kommer på så mange ting jeg kan gjøre med et sånt brett, hvis jeg bare får tid.. Har en neve AVR-kontrollere i kjelleren jeg ikke har tid til å leke med så ofte jeg skulle ønske. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Kom plutelig på en ting...har de tullingene virkelig klart å spre tilkoblingene ut over hele kortet? På alle fire sidene og på toppen? Lykke til med å lage et fornuftig kabinett til den sier jeg. Fullt tilkoblet ser den ut som en blekksprut. Det har kanskje ikke noe å si på laben men hvis du skal bruke den i kontor/skole/hjem så hadde det da vært greit å ha alle tilkoblinger på en, max 2 sider... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Det er nok enklest å gjøre det slik for å utnytte plassen maksimalt. Er det plass til alle kontakten på en side ? jeg husker at før på normalt størrelse hovedkort fikk ikke alle tilkoblingene bak plass langs kanten på hovedkortet . Elektronikken den gan tok nok mere plass en det gjør på dette kortet , men det er det samme problemet med å få plass til alt . De forskjellige systemene må også plasseres slik at de ikke påvirker hverandre derfor er det blir slik Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Å få alt på en side blir vanskelig så lenge de har forpliktet seg til å holde kortet på 'kredittkortstørrelse'. Problemet er jo at kortet slett ikke er kredittkortstørrelse lenger med kabler i alle retninger så da kunne de vel like godt økt størrelsen noe? Ut fra den fysiske størrelse på konnektorene ser det ut som de kunne plassert alle pluggene på en side og SD-kortet alene på side 2, noe som hadde vært en enorm forbedring. Å bare fjerne konnektorer fra *en* side hadde vært en stor forbedring... Om det er fornuftig å gjøre fra et elektrisk synspunkt aner jeg ikke men igjen så hadde det lettet designet mye om de hadde tilatt seg selv å bruke noen kvadratcm mer kretskort. Får trøste meg med at med min tiltenkte bruk så trenger jeg ikke bruke alle konnektorene på likt unntatt når den ligger på 'operasjonsbordet', hvor jeg uansett har større toleranse for spaghetti. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 jeg tro at de lager det i en slik størrelse kommer av hva det er tiltenkt til. Det er nok beregnet på gjemme bort der man har liten plass. Da kommer de andre problemene i andre rekke Om de hadde laget det lit større så er det ikke siker at det hadde passet merk at det er det jeg tror Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Kom plutelig på en ting...har de tullingene virkelig klart å spre tilkoblingene ut over hele kortet? På alle fire sidene og på toppen? Lykke til med å lage et fornuftig kabinett til den sier jeg. Fullt tilkoblet ser den ut som en blekksprut. Det har kanskje ikke noe å si på laben men hvis du skal bruke den i kontor/skole/hjem så hadde det da vært greit å ha alle tilkoblinger på en, max 2 sider... er nok fullt mulig å lage ett lite kabinett og kople forlengelse kabler til kontaktene på kortet slik at alt komme ut av kabinettet på en side. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Synes nå det er ganske greit å spre kablene utover på alle sidene. Maskina er jo beregnet for mer "avansert" bruk, og da er jo ofte "kabelrot" helt greit. Kan til og med tenke meg at det er praktisk å spre de litt utover, blir jo lettere å komme til. Må egentlig innrømme at jeg ikke helt ser poenget meg ett lukket kabinett til denne maskine, i allefall til de bruksområdene jeg kommer på. En plate de kan monteres på kan være en fordel, men det er mer som en beskyttelse. Anyway, mulig det bare er jeg som tenker slik Endret 11. januar 2012 av hakonvl Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Har lest litt rundt på nettsiden deres og de er ganske spesifikke på tiltenkt bruksområde og det inbefatter egentlig ikke 'oss'. Målgruppen er fattige folk som kan tenke seg en enkel og billig PC de kan bruke til enkle oppgaver og å lære seg programmering, samt utdanningsinstutisjoner med trange budsjetter for hardware til elevene. Logikken bak å spre koblingene er at et større kort vil øke prisen og siden de antar at målgruppa er veldig følsomme for prisøkninger så er det bedre å lage et 'dårlig' design enn å øke prisen.. Med litt flaks så tar de til vett og sørger for at neste versjon får konnektorene samlet på en side. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Med litt flaks så tar de til vett og sørger for at neste versjon får konnektorene samlet på en side. Da blir det lit større og dyrere. Hvis det er tiltenkt å bruke det slik det er uten ekstra tilbehør så kunne de ha paket inn elektronikken Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg har sansen for denne saken, og skal definitivt ha en (eller flere) når den kommer i salg. Den er satt i produksjon så det bør ikke bli alt for lenge til. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 150 kroner for den billigste, det var jo ikke verst. Man kan jo t.o.m importere den kjapt selv uten å tenke på 200 kroners-grensa. Med porto kommer du over tollgrensa, så du må nok belage deg på en sluttsum på ca 300-400. Fortsatt svært rimelig da Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Da har jeg fått bestillt meg en Lenke til kommentar
Shadowboy889 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Eh..... hvor er CPU skjøleren ? Bruker den skjøle pasta? Lenke til kommentar
Shadowboy889 Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Klarer den og kjøre Minecraft montro? Noen som har den som kan fortelle meg det. Ta konakt: Mail: [email protected] eller send meg en tweet til: shadowboy889 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Eh..... hvor er CPU skjøleren ? Bruker den skjøle pasta? Så langt jeg har forstått er det ingen enda, da den ikke klarer å genere nok varme til at det er noe behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå