Gå til innhold

Hvordan ta opp fag på best mulig måte?

kensher

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg går nå 2 Vgs studiespes.

Jeg dreit meg litt ut første året og endte opp med et snitt på kun 4,6 i avgangsfagene.

Grunnen til dette var at jeg fikk 3 i t-matte og 5 i de andre fagene. (5 fag tilsammen)

Jeg bare lurte på hvordan jeg for eksempel kan ta opp t-matta og andre fag for å forbedre snittet, og forstatt bli regnet som en førstegangssøker på fremtidige universiteter?

setter stor pris på hjelp!

Endret av kensher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man blir regnet som "fag"? :!:

Det er jo ikke noe problem å ta opp fag som privatist senere for interessens skyld, men jeg tviler på at så mange gjør det. Når man først starter på et universitet eller en høgskole, så er det veldig mange interessante fag man kan velge mellom - og som man får støtte fra Lånekassen for å ta. Du får ikke den støtten for fag du tar som privatist på videregående, og du må dessuten betale litt for hver enkelt eksamen du tar.

Lenke til kommentar

Dersom du tar opp fag etter du har fått utstedt vitnemål og ønsker å føre disse fagenen på vitnemålet, vil du jo havne i den ordinære kvoten. Merk deg at du likevel vil søke i den ordinære kvoten for førstegangsvitnemål frem til og med året du fyller 21 uansett.

Endret av fredrikba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...