kensher Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Heisann! Jeg går nå 2 Vgs studiespes. Jeg dreit meg litt ut første året og endte opp med et snitt på kun 4,6 i avgangsfagene. Grunnen til dette var at jeg fikk 3 i t-matte og 5 i de andre fagene. (5 fag tilsammen) Jeg bare lurte på hvordan jeg for eksempel kan ta opp t-matta og andre fag for å forbedre snittet, og forstatt bli regnet som en førstegangssøker på fremtidige universiteter? setter stor pris på hjelp! Endret 30. desember 2011 av kensher Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Ta faget som privatist enten i vår eller i løpet av neste skoleår. Lenke til kommentar
kensher Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Får jeg da både rettet opp de dårlige karakterene fra første året og i tillegg blir regnet som en førstegangssøker? Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Så lenge du tar opp fag mens du ennå går på vgs, vil du bli regnet som førstegangssøker. Lenke til kommentar
kensher Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 takker for svar Lenke til kommentar
kensher Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Forresten, jeg lurte også på om man blir regnet som fag hvis man tar tillegsfag etter man er ferdig på vgs. Er nemlig flere fag jeg har lyst til å ta, men som desverre ligger i samme blokk. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Om man blir regnet som "fag"? :!: Det er jo ikke noe problem å ta opp fag som privatist senere for interessens skyld, men jeg tviler på at så mange gjør det. Når man først starter på et universitet eller en høgskole, så er det veldig mange interessante fag man kan velge mellom - og som man får støtte fra Lånekassen for å ta. Du får ikke den støtten for fag du tar som privatist på videregående, og du må dessuten betale litt for hver enkelt eksamen du tar. Lenke til kommentar
kensher Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 * om man blir regnet som andregradsøker Hehe, var veldig trøtt da jeg skrev det siste innlegget Skal kanskje studere juss, og det hadde dermed vært veldig greit å tatt rettslære 1 og 2. Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Dersom du tar opp fag etter du har fått utstedt vitnemål og ønsker å føre disse fagenen på vitnemålet, vil du jo havne i den ordinære kvoten. Merk deg at du likevel vil søke i den ordinære kvoten for førstegangsvitnemål frem til og med året du fyller 21 uansett. Endret 8. januar 2012 av fredrikba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå