Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm så klart. Fått noe hjelp og fant noen logger og guider på dette.

Anbefalte innlegg

Vi har hatt bios bios probemer her fra helt begynnelsen av. Dette er en mini pc jeg har fått lånt, men de biosproblemene som startet var bare dato og andre små ting siden det ikke var min pc ville jeg ikke gjøre noe mer med det i å med at det bare var småting. Han som eier den skulle komme å fikse det, men har ikke sett han enda. Han hvet vi sliter med den her nå åjeg har liksom fått fullmakt ti å ordne det.

Først, så ville jeg utelukke at dette var ett virus problem, så jeg postet en hijack this logg på antivirus delen her inne. De tittet på den og fortalte at det var en hardware problem. Tok en sånn harddisk skjekk og reprasjon. Pc en er bedre nå, men jeg ser på loggen på pc en har den har tatt noen minne dump siden i går i morges, men det er ikke fullt så mange ganger som det var. Har ikke hatt blåskjerm heller siden etter jeg tok den skjekken og reprasjonen.

Gikk igjennom den guiden her inne på debugging toolen til windows og ser om ikke jeg kan få innstalert og fikset med det i morgen her. Hvis dere mener det fortsjatt er nødvendig ?

I loggen som jeg har tittet på kommer det opp de samme problemene hele veien.

Det er feil Service controll manager 7001 IT og /7000 IT.

Advarsl Dhcp 1003

Feil 7022.

Jeg har ikke peiling på hva det betyr, men kansje noen her hvet ?

Når jeg har brukt debugging toolen og funnet problemene hva gjør jeg da ? skal jeg bare poste det her og se om noen her kan hjelpe meg eller hvordan ligger det ann ?

Tusen takk til dere alle her inne.

Nyttårshilsener fra poffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan egentlig like gjerne zippe dumpfilene og laste opp her, så kan vi ta en titt på dem.

Er den loggen du snakker om Event Viewer?

1003 erroren kommer av at maskinen ikke har klart å hente en IP-adresse fra DHCP-servern (routern), evt har du 2 aktive DHCP-servere på nettverket hvor den ene nektes å gi deg adresse.

Lenke til kommentar

Du kan egentlig like gjerne zippe dumpfilene og laste opp her, så kan vi ta en titt på dem.

Er den loggen du snakker om Event Viewer?

1003 erroren kommer av at maskinen ikke har klart å hente en IP-adresse fra DHCP-servern (routern), evt har du 2 aktive DHCP-servere på nettverket hvor den ene nektes å gi deg adresse.

Det jeg ikk inn på var heldelsesliste, så system så kom det opp det som har skjedd her den siste tiden med pc en. Gikk nesten en uke tilbake, så det er de samme tingene som skjer heletiden.

Vi har ett trådløstnettverk her også har vi cabel. Det var litt problemer når det ble satt opp det trådløse nettverket. Det var ikke jeg som ordnet det og han som gjorde det har glemt endel av de tingene han gjorde fordi han hadde sin egen vri på det. Må jeg kansje sette opp det trådløse nettverket på nytt da eller ?

Prøver å laste opp minidumpe filene her zippet. Første gangen jeg gjør det her. Fikk ikke kopiert dumpe filene heller, men de er jo zippet her ivertfall.

Tusen takk.

Ny Komprimert (zippet) mappe.zip

Lenke til kommentar

Har du internett er det nok ikke så mye å bry seg om de varslene... Er ikke alle som er like interessante...

De dumpfilene peker mot maskinvare-feil. Du kan starte med å oppdatere drivere til skjermkort osv. Så kan du teste RAMen...

Om det er flere minnebrikker i maskinen kan du teste en og en, og se om du får BSoD.

Du kan også kjøre memtest86+

http://www.memtest.org/

Lenke til kommentar

Har du internett er det nok ikke så mye å bry seg om de varslene... Er ikke alle som er like interessante...

De dumpfilene peker mot maskinvare-feil. Du kan starte med å oppdatere drivere til skjermkort osv. Så kan du teste RAMen...

Om det er flere minnebrikker i maskinen kan du teste en og en, og se om du får BSoD.

Du kan også kjøre memtest86+

http://www.memtest.org/

Jeg har oppdatert drivere og feilsøkt RAMen, men fant ingen feil. TOk en Mem test og den fant ut at det var feil kan ikke lagre ordentelig til Ramen. testet først 750 MG også tok jeg 900 MG og da kom det opp. Det som kommer opp er at den kan ikke lagre til pair 97154368 ordentelig.

Hva gjør jeg nå ?

Endret av poffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...