Gå til innhold

På jakt etter solid "sling backpack"

nomore

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter en liten ryggsekk til småturer(opp til en halv dag for eks) med behov for litt mer utstyr enn hva lommene rommer. Er da på jakt etter en ryggsekk med kun ei skulderrem, som går på kryss, i stede for to. Noen ide om hva dette heter hos norske butikker?

Var innom to butikker i dag, Intersport og MX Sport, og ingen forstod hva eg mente.

Dvs noe alla dette: http://www.amazon.com/Under-Armour-Streaker-Sling-Backpack/dp/B0043BRHCG/ref=pd_sbs_a_10

41lyW87XxsL._SS400_.jpg

Målet er å ha en ryggsekk som er liten, men stor nok til noen "småting"(vannflaske, GPS, mobil, kamera osv) som samtidig er lett å ta av og åpne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå veit ikke jeg hvorfor du bare vil ha med en reim.

Jeg vet ikke om disse turene du skal ta er noe nytt du skal begynne med eller om det er noe du driver med fra før men jeg kan dele mine dagstur erfaringer med deg for dem har jeg mange av.

Jeg har 2 vanlige sekker. En til handletur og en til oppdagelsesferd.

Det du bør tenke på er at det er forskjell på vinter og sommer og derfor kommer bagasjen din til å varie. Om vinter så vil du gjerne ha med deg ekstra genser, sokker, skjerf, lue og vanter om du ikke har det på deg fra før.

Om sommeren så vil du gjerne ha med deg ekstra t-skjorte, regnjakke og mer drikke.

Ellers så skal det alltid ligge en penn, papir, lighter, kamera fast i sekken. Eventuelt en lader til mobilen om du har ekstra.

Det er sånn jeg pakker.

Jeg pleier som regel alltid å kjøpe drikke uansett om det er vinter eller sommer men om sommer så drikker man mer automatisk.

Dersom dette er noe nytt du finner på så anbefaler jeg å kjøpe en sekk på størrelse med en skolesekk også bør du lage et hemmelig rom til å ha eventuelle verdisaker i så du slipper å tenke på lommetyver og ran eller miste noe.

Du bør aldri pakke stappfullt så en større sekk enn det du har tenkt på gir deg høyere bærekomfort og det viktigste på en sekk er bærekomforten. Det kommer foran alt annet mener jeg. Det praktiske skal gå foran stil og mote om du vil ha en god tur og tørre føtter så noen turer så er det greit å ha med seg flere par sokker og gjerne små plastposer som du har mellom sokk og sko for å holde deg tørr siden skoa kan bli våte.

Etter at jeg begynte med småturer så har jeg utvikla meg til å ta både heldags og 2 dagersturer med en sekk og du skal gå noen turer før du kan tilpasse bagasjen etter dine behov og eventuelle vanskelige situasjoner så du alltid har det du trenger på turen og ikke noe som helst du ikke trenger.

Det var ikke akkurat det du ville vite men da veit du det. Jeg tror ikke du er en dårlig turperson eller noe men jeg følte for å skrive det ned til deg og det er sikkert andre som leser det.

God tur! :)

Lenke til kommentar

Takker for innspill :)

Eg anser meg selv for å være en relativt erfaren turgåer. Formålet med sekken er at den skal være liten, og ha plass til en del småting som ikke tar store plassen, men som er upraktisk å ha i lommer(om eg har lommer i det hele tatt). Derfor skal sekken være liten.

Årsaken til at eg er på jakt etter en med kun ei skulderrem er at eg synes det er enklere å ta den av mens eg går for å hente ut noe fra den(eller legge noe i den), og så ta den på igjen. Minimal forskjell, men eg synes det er enklere og samtidig sitter den mye stødigere på ryggen(er min mening).

Eg har hatt slik sekk før, så eg har testet det i praksis :)

Ellers har eg nok av sekker til både langturer(over flere dager) og lange dagsturer(med behov for de andre småtingene du nevner).

Denne skal gjerne brukes på lengre løpeturer eller fjellturer med høyt tempo. Derfor er vekt viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...