Superbit Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Hei De siste dagene har jeg hatt noen problemer med internettilgangen min. Håper på hjelp Jeg har Zyxel NBG-415N trådløs router, og Acer 5820TG Timeline X laptop med Windows 7. Hvert kvarter stopper internett å fungere. Det kommer "gul trekant" over ikonet "internett tilgang", også står det begrenset eller ingen internettilgang. Etter ca ett minutt fungerer internett igjen. Internettet mitt har fungert i mange måneder, om ikke år, uten problemer. Kan ikke huske at jeg har gjort noe spesielt som kan være årsaken til problemene nå. Jeg har prøvd følgende for å løse problemet: -restarter router -lette etter ny firmware, men så ikke ut til at det fantes -oppdarte drivere på pc'en, men var allerede oppdatert -trykket på reset-knappen på routeren og installerte den på nytt på pc'en -prøvde alle ulike sikkerhetsinnstrillinger, men ingenting gjorde forskjell Er det noe spesielt som peker seg ut som jeg bør prøve? Eller kan det rett og slett være at routeren er ødelagt? Endret 29. desember 2011 av Superbit Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Legg kabel Hvis du bor i et område med mange som har trådløst nett kan det hende de bruker samme channel som gjør at det blir mye støy. Prøv å bytt channel på routern din. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Har prøvd mange ulike channels nå. Spilte ingen rolle hva det stod på, samme resultat. Den stod på "auto" fra før. I dag funker plutselig ikke internett i hele tatt. Andre forslag? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Har du flere laptoper? Hvis alle laptopene sliter, er det routeren sin feil. Hvis det bare er en laptop som sliter, er det dataen sin feil. Du kan også prøve å restarte routeren. Slå av strømmen, vente litt, og sette på strømmen igjen) Routere varer uansett ikke evig. Når mine er på veg til å takke for seg, pleier de å være ustabile en stund først, av en eller annen grunn. Endret 30. desember 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Først: Hvor gammel er routeren din? Jeg ville hørt med ISP om det er noe feil på linjen. Har det blitt noen forandring i støymarginer? Er det problemer i DSLAM? Hvordan er lysene på router når du fr problemer? Kjør en runde med InSSIDer, og post resultatet her hvis noen av de andre forslagene ikke hjelper. Mvh Faller Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Hva er InSSIDer? Høres komplisert ut, hehe. Jeg har brukt så mange timer på å prøve å løse dette nå, så tror jeg likså godt kjøper meg en ny. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 hvor gammel er routeren? Hvis den er mange år, så lønner det seg sannsynligvis å kjøpe ny. InSSIDer er et program som analyser alle nettverk i området og viser deg informajson om hvilke kanaler som blir brukt. Da kan man finne optimal kanal der du befinner deg. Mvh Faller Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Problemer de siste dagene skyldes uværet, mange skader på infrastrukturen. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Den er minst fire år gammel. Den hadde også problemer før uværet, så tror ikke det er det. Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Det var modemet som var ødelagt. Jeg sjekket med kabel i modemet først, da funket det, men ble lurt av at problemet kom og gikk. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Ah, da er det greit med ny router uansett Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå