Baldruss Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Hei. Trenger litt hjelp til valg/oppsett av server. Jobber som fotograf, og ønsker i den forbindelse ett skikkelig system for backup og fildeling. Har til nå brukt en NAS med fire disker, men finner at den fort blir for liten, det er også tydelig at den ikke er berregnet for proft 24/7 bruk. Kan mye om bildebehandling og 3d, men har ikke vært mye borti servere. Ønsket mitt er en server for backup i raid, og for fildeling, over nett (tilgang for kunder) og trådløst i huset. Det trenger ikke være noe kraftig noe, da den ”bare” skal lagre, og gjerne brenne en backup (bluray) én gang i uken. Tror en slik hadde kan duge: HP DL380 G3?? http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/23774?contact=true I tillegg trenger jeg vel en switch/ruter, er det noe mer hardware jeg må ha? Håper å finne noe Linux program som kan brukes. Vet ikke om det har noe å si, men arbeidsmaskinen som dette skal kobles opp mot er en HP Z800. Som dere helt sikkert skjønner er jeg ganske grønn her, men jeg håper noen kan forbarme seg over meg, og gi meg noen tips i riktig rettning, ang hva jeg trenger og oppsett. Med vennlig hilsen Fredrik Endret 29. desember 2011 av Baldruss Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 for at vi skal kunne komme med et sikkerlig forslag til forbedringer av systemet dit så trenger vi litt mere informasjon om det utstyret du har nå... merke og modell på NAS samt størrelse, samt merke og modell på router, modem samt Internett leverandør og linje. uten om det så kan jeg si at du bør finne en router + brannmur som kan håndtere trafikken til og fra web-siden samt opplastniger fra server og arbeids maskiner uten å knele. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Ta en kikk på Windows Home Server 2011 til den latterlige prisen 495.- på komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå