prasa93 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei, er ikke helt rutinert på reklamasjonsreglene, men saken er at jeg kjøpte en PC i juli 08 på Siba, som i dag av en eller annen grunn ikke ville slå seg på. Den er ikke behandla annerledes enn tidligere, men da jeg trykka på på-knappen skjedde det ingenting. Har prøvd både med og uten lader, og uten batteri og med lader, men den er ikke til å få på. Det jeg lurer på er om jeg har krav på reklamasjon, om dette er grunn nok til å få det under reklamasjon. Mener å ha lest at reklamasjon er på fem år, men om den er på tre er jeg ille ute. Takk for svar! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Du har reklamasjonsrett på maskinen, ja. Prøv bare dette: TA ut batteriet og psu. La maskinen ligge i ett min, sett inn batteri og PSU, se om den starter. Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Takk for meget kjapt svar! Det er for øvrig en bærbar PC. Er ikke helt med når det gjelder PC-sjargongen, men hva er PSU? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 PSU = power supply unit. Det de fleste kaller lader Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Haha, jeg er såpass nede i søla ja. Virka ikke da heller. Nuvel, får vel stikke innom Siba i morgen tidlig, da. Takker for hjelp begge to. PS. Det er altså fem års reklamasjonsrett på PCer? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Strømforsyning/psu/lader. Du har fem års reklamasjonsrett på maskinen, også på PSU, om SIBA skulle hevde noe annet. Ta med maskinen til butikken, og forklar problemet, eventuelt ring supporttelefonen til produsenten Dog skal du huske på at du har valget om å _kun_ skulle henvende deg til selger for reklamasjon Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Takk for hjelp, men forsto ikke helt den siste linja, gidder du utdype? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Takk for hjelp, men forsto ikke helt den siste linja, gidder du utdype? Hvis Siba forsøker seg med en "Ta kontakt med leverandør", så kan du med Forbrukerkjøpsloven i ryggen kreve at Siba skal håndtere reklamasjonen din. Lenke til kommentar
prasa93 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Ah, sånn å forstå, ja. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå