oya Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hvor mye kan man klokke denne cpu`en med standard vifte? Hvordan klokker man denne cpu`en? Har Twinmos PC3200 og Asus P4C800/DELUXE... PS. Kan ikke en drit om overklokking Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 For å klokke bare øker du FSB-en. du kommer nok et stykke med boxed-kjøleren. Lenke til kommentar
oya Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 hvor mye tåler den med boxed? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Kommer an på prossessoren, ingen er like. Asus HK er vel ikke de beste innen overklokking. Men du når nok 3GHz og kansje noe mer. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Anbefaler å droppe boxed kjøleren.. 3GHz vil nok ikke skape store problemer. 8) Lenke til kommentar
xEbo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 jeg har en lik bare 2,4. jeg likte ikke boxed vifta. bruker waterchill, og når 3,0 lett. litt værre å få den stabil på 3,4. hk: ic7-g /m 512mb twinmos 3200 bare still på fsb til 250. sett opp volten litt. lås agp. sett ram divider på 5:4 kanskje?. kanskje sett opp ram volten litt. prøv deg fram. funker det så går det. (kanskje litt ustabilt). funker det ikke så prøv å stilll på volten eller sjekke temp. bare prøv deg frem den beste læring er å lære av sine feil Lenke til kommentar
oya Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 jeg har den cpuen. jeg likte ikke boxed vifta. bruker waterchill, og når 3,0 lett. litt værre å få den stabil på 3,4. hk: ic7-g /m 512mb twinmos 3200 bare still på fsb til 250. sett opp volten litt. lås agp. sett ram divider på 5:4 kanskje?. kanskje sett opp ram volten litt. prøv deg fram. funker det så går det. (kanskje litt ustabilt). funker det ikke så prøv å stilll på volten eller sjekke temp. bare prøv deg frem den beste læring er å lære av sine feil Har ikke lyst til å ødelegge cpu`en da... Lenke til kommentar
xEbo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 du herper den ikke. hvis maskina ikke starter så hold inne insert og start den opp på nytt. hold den inne helt til lampene lyser på tastaturet lyser da slipper du og trykker på del. da har du restarta cmos. og kan prøve på nytt. du ødelegger ingenting hvis du holder deg på de hastighetene. bare ikke overdrive Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Vanskelig å ødelegge en P4 - uten å fysisk modde på den. OC korter bare ned levetiden :smile: Lenke til kommentar
oya Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 tenkte å overklokke fra 2.6 til kanskje 3....eller noe i den duren... Burde jeg da kjøpe ny vifte? Hvilken vifte er å anbefale... Trenger noe stille.. Hvor mye mindre vil levetiden bli sånn ca da. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Min går 2.6@3GHz med BlackSilence hos Mircoplex.no ! =) Har Artic Silver 3 goop også da. Lenke til kommentar
xEbo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 hvis du klokker så faller levetiden ned til 25 år eller noe. er ikke sikker. bare rett meg Lenke til kommentar
oya Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Min går 2.6@3GHz med BlackSilence hos Mircoplex.no ! =)Har Artic Silver 3 goop også da. Hvor varm blir den da??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå