Tretsy Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 jeg har sett ofte i oppgavebehandling når jeg kjører starcraft 2 at det blir brukt close to 100 % av rammen. i det samme har det ofte skjedd at starcraft skrur seg av uten grunn men dette sluttet etter høstferien. har ikke piling på hvorfor. men er det farlig at jeg bruker 95 % av det Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hvor mye minne har du? Og nei, det er ikke farlig å kjøre 95%, så lenge du ikke sliter med varmgang Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Farlig er det ikke, men det er jo slett ikke optimalt ift. brukeropplevelsen. Hvor mye RAM har du? Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 4 gb men kan den gå til liksom 100 % og skru av pcen? tenkte å bare slenge in 8 gb nå og en ny prssesor så ta skjermkort når 7950 kommer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Nei, høy ramforbruk kan ikke skru av PCen. Om den gjør det er det noe galt med enten operativsystemet ditt, hovedkortet ditt eller minnebrikkene dine. Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 og forresten, hvis jeg skal montere cpu er jeg nødt til å ta ut hovedkortet da? eller kan det stå i kabinettet? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Å bytte CPU; nei. Å bytte CPU-kjøler; i noen tilfeller ja. Om det er snakk om standardkjøleren (stock som det kalles) så trenger du bare vri noen klips og dra de opp for å fjerne kjøleren, ta opp et lokk, ta ut CPUen og legge inn den nye. Viktigste er at du passer på at du ikke tar direkte på noen av tilkoblingene og at du bruker kjølepasta riktig (ikke for lite, ikke for mye). Guider for alt det her er overalt på nettet + du kan få endel informasjon fra manualen om du fortsatt har den. Endret 31. desember 2011 av Occi Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 jeg kommer til å bruke stock kjøler så da trengs det ikke tas ut ikke sant? for jeg menert at forrrige stock kjøleren jeg satte på ikke trengte rommet bak hovedkortet for og instaleres. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Ja, som jeg sa. Du trenger ikke ta ut hovedkortet. Derimot kan det være greit å skifte kjølepasta om den er hard/smuldrete. Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 31. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2011 Det følger vel med en thermal pad i en boxed prosseor gjør det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå