Gå til innhold

Ny gaming pc. Kjøpe nå eller vente til sommeren?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en i7-920 som nå lever på sitt siste værs, da den er overclocet og har nok ikke mange måneder igjen.

Jeg lurer på derfor på å oppgradere maskinen minn når HD7970 kommer ut. mulig jeg kjøper 2 av disse, men jeg lurer litt på om jeg skal gå for scoet 1155 med i5-2500K/i7-2600K Processor eller 2011 med ivy brich når den kommer ut i sommer ? penger har egentlig ikke så mye og si.

Ps, det skal nevnes at alt kommer til å bli vannkjølt slik at jeg får clocket det mest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at 920 lever på sitt site værs? Mener du at pga du har overklokket kommer den til å ryke snart eller ytelsesmessig? Hvis det er ytelse du tenker på er det nok skjermkortet ditt som er flaskehalsen.

Til gaming er i5 god nok, du kan alltids vente til sommern når ivy kommer men det kommer alltid noe nytt så det er ikke vits å vente alt for lenge. Jeg ville kjøpt 7k ATI kort og satt inn i nåværende maskin og ventet til ivy kommer.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

http://www.fudzilla.com/processors/item/21621-ivy-bridge-22nm-sticks-with-socket-1155

"Unfortunately we are quite sure that Cougar point PCH chipset of Sandy Bridge won’t support the new 22nm Ivy Bridge. "

Kjøp et 7k kort å vent til Ivy så kjøper du nytt HK, CPU og et 7K kort til.

Eller du kan kjøpe SB setup nå, Ivy vil ha rundt 20% bedre ytelse i forhold til SB.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...