Gå til innhold

Aspire 5720ZG og Logitech Z-906, får ikke fronthøyttalerne til å virke..

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier.

Når jeg kjører testen funker alle høyttalerne supert. Men når jeg kobler anlegget til pcen, virker ikke de to i front.

Regner med at det er noe med lydinnstilling på pcen?

Har vært inne på Acer HD Audio Manager og Lyder, men finner ikke ut hva jeg skal gjøre.

Noen som vett?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et 5.1 surround anlegg har du prøvd å sette 5.1 i innstillingene? Vet mange lydkort drivere har en setup wizard for akkurat dette, men hvis ikke må du finne den i selve porgramvaren eller i lyd innstillingene til Windows.

Begge disse finner du under Kontrollpanelet.

EDIT: Prøv dette:

Kontrollpanelet --> Lyd --> Under fanen Avspilling finner du høyttalerne satt til standardenhet --> Høyreklikk på den --> Velg "Konfigurere høyttalere" --> Følg denne setup wizarden og velg først Stereo setup i alle valgene --> Da vil du kun få lyd ut i fra front høyttalerne.

Om dette fungerer så funker det alt flott, prøv så det samme om igjen bare med å velge 5.1 surround innstillingene :-)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Hei, og tusen takk for svar :)

Har vært inne på den setup wizarden tidligere, men får ikke haket av på surround-høyttalere. Når jeg fullfører setup´en, går det bare på bakre høyttalere. Har sett igjennom Acer HD Audio Manager og lyder flere ganger, men ser ut som om det ikke går ann å sette innstilling på 5.1.

Har skrevet mail til komplett, kanskje jeg må fikse meg et bedre lydkort? En kompis foreslo dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614252

I brukermanualen står det under feilmelding når det ikke er lyd i høyttalerne:

Z906-høyttalerne bruker DTS sound-/dolby digital dekoding til å behandle data og gjøre det om til5.1 surroundlyd. Hvis Z906 høyttalerne ikke mottar DTS Digital sound eller Dolby Digital dekoding, vil ikke høyttalerne kunne dekode signalet. Du kan løse dette problemet ved å sørge for at høyttalerne bare mottar et DTS digital sound-eller dolby-signal fra kilden.

Er desverre litt grønn på dette her da :p De bak funker jo, og de er jo akkurat like som de som er foran.

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...