Gå til innhold

Maskin ble veldig utstabil etter oppgradering av ram

Grimnar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har begynt å spille litt BF3 på min aldrende pc. Og det tok ikke lang tid før jeg oppdaget at den i allefall ikke støttet "1080"oppløsning. Så jeg halverte og gikk for "720"

Dette går greit, men fortsatt ikke helt kurant. Så i går fant jeg noen ubrukte 2x2gb brikker som jeg ikke har fått til å fungere før, så jeg prøvde igjen. Og maskinen booter i allefall. Men spillet stopper etter noen minutter. (til sammen 8gb)

Har ikke overklokket noe som helst, enda.

Jeg poster et skjermbilde fra cpu-z for å vise oppsettet akkurat nå, i håp om at noen kan tipse meg om veien videre for en stabil spillopplevelse. Og om mulig om det er mulig å skru opp farten på gpu/cpu.

Operativsystem er forøvrig W7.

Håper noen gidder å hjelpe til! ;)

post-5797-0-74855000-1325184961_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger hele maskinen seg eller bare stopper BF3 å virke å avslutter ganske momentant?

I tillegg, kan du starte en Memtest før du legger deg i kveld. Så får du sjekket at det ikke er noe i veien med minnebrikkene. (Det er heller ikke anbefalt å kjøre RAM brikker fra forskjellige produsenter sammen).

Lenke til kommentar

Henger hele maskinen seg eller bare stopper BF3 å virke å avslutter ganske momentant?

I tillegg, kan du starte en Memtest før du legger deg i kveld. Så får du sjekket at det ikke er noe i veien med minnebrikkene. (Det er heller ikke anbefalt å kjøre RAM brikker fra forskjellige produsenter sammen).

Bare BF3 som fryser, og jeg må ctrl+alt+del for å starte oppgavebehandler og avslutte bf3.exe

Windows oppfører seg fint.

(til sammen 8gb)

Får du registrert 8GB i Taskmanager? (høyreklikk oppgavelinja og se fanen Ytelse, fysisk minne total (MB)

Ja, jeg så 8gb i en annen sak for windows når jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...