Gå til innhold

WoW på iMac?

Anbefalte innlegg

Hei! Har bestemt meg for at jeg skal kjøpe ny pc, men står mellom å kjøpe en iMac (21,5'' i think) eller en ordentlig "game pc"...men jeg lurer på om det funker sånn OK å game på imac? vet ikke helt om jeg orker alt styret med en sånn stor game pc, og vet heller ikke om hvor lenge jeg kommer til å være interessert i WoW... den bærebare jeg har nå funker det bare å spille hvis jeg har det på "fair" altså, veldig dårlig grafikk.....så om iMac er litt/mye bedre enn det, så er jeg fornøyd!

spiller også litt sims3, er mye på youtube, ser filmer også liker jeg å redigere bilder + videoer...så jeg lurer på om jeg burde velge iMac framfor en game pc? noen som har noen erfaring med WoW (for det meste) på iMac? evt andre spill?

Takk for svar!

hilsen en noob jente... hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow er et av de få spille som faktisk kan spilles på Mac. Kun de ALLER mest annerkjente spillene blir gjort mulig å spiller på Mac. Du kan installere Windows operativsystemet i tillegg til at du Mac operativsystemet installert, men det er litt krevende å få til (Såkalt bootcamp om du vil kikke på det). Mac er storsett for produsenter som bruker maskinen til å redigere bilder, musikk eller video. Men Mac er også ypperlig på å surfe på nettet med, og har mange kule ting som Windows ikke har sånn visuelt. (Eye candy)

Derimot Windows har mulighet for de fleste spill du måte finne, kommer også til langt mer overkommelige priser og kan gjøre det samme som en Mac når det gjelder redigering av media. Men alle de redigerings rettede funksjonene som du har i Mac finnes ikke i Windows. Men storsett så er Windows et bedre valg om man vil spille, surfe og bruke minst mulig penger.'

En bærbar PC til ca 7000,- med Windows er mer en nok for å spille både WoW og The Sims 3.

Utenom kan du kjøpe deg en skjerm med god oppløsning, tastatur og mus, World of warcraft m/expansions og headsett. Fortsatt er dette billigere enn EN iMac

En eksempel PC

Endret av Johsse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er feil og si at det er få spill til Mac nå, bare se på utvalget på steam. Uansett, til ditt bruk er en iMac kanskje et ypperlig valg, da begge spillene du spiller går helt fint på Mac, og en iMac ikke tar stor plass. And it just works.

Lenke til kommentar

iMacen vil ikke gi spesielt bra ytelse, da grafikkortet er rimelig low-end. En gaminglaptop ville vært et bedre valg da. Evt en kompakt stasjonær gamer-pc. Mac er stilig, enkelt og bra, men ikke til spilling. Joda, en iMac takler greit WoW og Sims, men ikke forvent god flyt av AMD Radeon HD 6750M 512 MB-kortet som står i. Driver du med design er Mac ypperlig - men gaming gjøres best på Windows med skikkelige komponenter til ordinære priser.

Eksempel: iMac 21,5". 4GB RAM er standard, men skal du ha 8 koster dette 1600kr ekstra. Hos Komplett, Dustinhome ol. koster i dag 8GB ram under 400kr.

Lenke til kommentar

Er feil og si at det er få spill til Mac nå, bare se på utvalget på steam. Uansett, til ditt bruk er en iMac kanskje et ypperlig valg, da begge spillene du spiller går helt fint på Mac, og en iMac ikke tar stor plass. And it just works.

Prisen kan du ikke vri deg unna ;-)

Lenke til kommentar

Nei, men du får det du betaler for, et godt, stabilt system, og det virker som om det passer midt i blinken for trådstarter. Har hun pengene, og er villig til å bruke så mye, så ville jeg kjøpt iMac hadde jeg vært henne.

Lenke til kommentar

Nei, men du får det du betaler for, et godt, stabilt system, og det virker som om det passer midt i blinken for trådstarter. Har hun pengene, og er villig til å bruke så mye, så ville jeg kjøpt iMac hadde jeg vært henne.

Akkurat som tråden rett over meg sier, se på specs!!

Du får langt i fra det du betaler for, du betaler for et j..... eple, som noen alt har tatt en bit av =/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gi da faen i specs når systemet er stabilt, det er raskt, og du får mer i grunnpakken av OSX enn du gjør i windows, med tanke på bildehåndtering osv. Men dette gidder jeg ikke å krangle om. Dette er noe trådstarter får finne ut selv, og som jeg har sagt før: det virker som om iMac passer for deg. Ryddig, tar lite plass, få ledninger, gjør det du vil at maskinen skal gjøre. Du får bestemme selv.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Gi da faen i specs når systemet er stabilt, det er raskt, og du får mer i grunnpakken av OSX enn du gjør i windows, med tanke på bildehåndtering osv. Men dette gidder jeg ikke å krangle om. Dette er noe trådstarter får finne ut selv, og som jeg har sagt før: det virker som om iMac passer for deg. Ryddig, tar lite plass, få ledninger, gjør det du vil at maskinen skal gjøre. Du får bestemme selv.

Jeg krangler ikke i det hele tatt, men då laget du en. Jeg er bare ute etter å informere om at å betale for noe som nesten er verdt det er bedre enn å betale for noe som er urimelig dyrt. Så fortell meg, hvordan blir et bilde som er redigert i Photoshop på en Mac bedre enn et bilde redigert på en Windows maskin?? Just don't make any sense!

Windows kjører f... stabilt det også, i alle fall etter Windows 7 kom ut så har ikke Microsoft hatt mer fornøyde kunder.

Jeg er på ingen måte ute etter å si at Mac er dårlig... For det er det ikke, langt i fra. Men det er på ingen måte bedre enn Windows når kompatibiliteten for det er mye høyere enn hos Mac.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som Johsse sier. Hvorfor kjøpe en iMac for å sitte på youtube og surre rundt i PS når man får mye mer for pengene og bedre støtte for spill når man kjøper en PC. Hvis det er status OP er ute etter ville jeg heller kjøpt en Macbook Pro, den kan du dra med deg rundt å sitte på kafè med å greier. :!: :!:

starbucks_laptop.jpg?w=450&h=337

Endret av LNF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som Johsse sier. Hvorfor kjøpe en iMac for å sitte på youtube og surre rundt i PS når man får mye mer for pengene og bedre støtte for spill når man kjøper en PC. Hvis det er status OP er ute etter ville jeg heller kjøpt en Macbook Pro, den kan du dra med deg rundt å sitte på kafè med å greier. :!: :!:

Truth could not have been truer!

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Ryddig, tar lite plass, få ledninger, gjør det du vil at maskinen skal gjøre."

@Johsse Tulling, jeg sier at OSX kommer med bedre programmer til fotohåndtering... kommer verken OSX eller Windows med photoshop? Uansett, trådstarter får finne ut dette selv, har fått forskjellige argument, så du får spørre oss om du lurer på noe mer.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

@Johsse Tulling, jeg sier at OSX kommer med bedre programmer til fotohåndtering... kommer verken OSX eller Windows med photoshop? Uansett, trådstarter får finne ut dette selv, har fått forskjellige argument, så du får spørre oss om du lurer på noe mer.

Du som er tullingen her ;-) Photoshop brukte jeg som et eksempel............................ Slutte å ta ting så bokstavlig. Men har du noen gang tenkt over freeware? eller vent, det er jo ganske sjelden vare i Apples verden. Ta f.eks. Paint .NET?

Poenget mitt er at Mac ser jeg på som et verktøy for produsenter, ikke en person som skal surfe nettet, spille WoW og The Sims og ellers bare tulle seg litt med noen bilder. Windows tilbyr dette, til en langt billigere pris enn Mac. Men gå å bruk opp pengene dine på iTunes du nå :)

BTW: gjør det du vil at maskinen skal gjøre? du må jo være stokk dum om du ikke får en Windows maskin til å gjøre det du vil =/

Endret av Johsse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du som er tullingen her ;-) Photoshop brukte jeg som et eksempel............................ Slutte å ta ting så bokstavlig. Men har du noen gang tenkt over freeware? eller vent, det er jo ganske sjelden vare i Apples verden. Ta f.eks. Paint .NET?

Poenget mitt er at Mac ser jeg på som et verktøy for produsenter, ikke en person som skal surfe nettet, spille WoW og The Sims og ellers bare tulle seg litt med noen bilder. Windows tilbyr dette, til en langt billigere pris enn Mac. Men gå å bruk opp pengene dine på iTunes du nå :)

BTW: gjør det du vil at maskinen skal gjøre? du må jo være stokk dum om du ikke får en Windows maskin til å gjøre det du vil =/

Maskinen tilfredsstiller de grav ts stiller, det jeg mener med at maskinen gjør det hun vil.

Og viss du ser første post så spør trådstarter om en iMac tilfredsstiller de krav hun krever, og ja, det gjør den. Jeg har svart ts, du henger deg opp i det. Og freeware, du har som regel de freeware man trenger i OSX instalert fra før. Viss de ikke er det, så finner du de. Problem solved.

Hvor mange Macer tror du jeg eier Johsse?

Lenke til kommentar

Maskinen tilfredsstiller de grav ts stiller, det jeg mener med at maskinen gjør det hun vil.

Og viss du ser første post så spør trådstarter om en iMac tilfredsstiller de krav hun krever, og ja, det gjør den. Jeg har svart ts, du henger deg opp i det. Og freeware, du har som regel de freeware man trenger i OSX instalert fra før. Viss de ikke er det, så finner du de. Problem solved.

Hvor mange Macer tror du jeg eier Johsse?

Siden du lager spørsmålet så obvious, gjetter jeg... ingen? :p

Akkurat som meg selv..

Ser på Mac som kjempe bra til sitt bruk. Men som du sier så er det trådstarter som til syvende og sist skal velge. Så da er det greit at hun faktisk vet at Windows som er det billigste alternativet, fungerer veldig greit til det hun skal holde på med.

Jeg beklager faktisk at jeg missoppfattet setningen "gjør det du vil at maskinen skal gjøre" som et mislykket forsøk på å hetse Windows. :p

Lenke til kommentar

Takk for beklagelsen, og riktig gjettet! Beklager hvis jeg har vært hissig ellerno :) Hun får velge det hun vil velge, alt etter hva hun har mest lyst på :) Begge alternativ gir det du vil ha, en til billigere penge, og en som tar mindre plass, men koster adskillig mye mer for samme hardware.

Gjerne si hva valget falt på! :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...