bebi Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Jeg har kjøpt et nytt bensinaggregat. Har aldri brukt aggregat før. Monterte på hjulene, fylte på bensin og prøvde så å starte det. Jeg dro i snora gjentatte ganger og ingenting skjedde. Før det plutselig kom et høyt smell. Tør ikke bruke det mer. Har jeg ødelagt det nå? Endret 29. desember 2011 av bebi Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Du så vel ikke en liten stikkflamme i tillegg? Det er nok ikke ødelagt. Prøv igjen. Lenke til kommentar
bebi Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Du så vel ikke en liten stikkflamme i tillegg? Det er nok ikke ødelagt. Prøv igjen. Nei, jeg så ihvertfall ingen stikkflamme. Det smalt bare skikkelig. Tør ikke prøve igjen, tenk om det eksploderer? Hva kan det være? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Må bare spørre, har du fylt\peila olje? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Vel, det var nok en eksplosjon, men det er gjerne slik forbrenninsmotorer fungerer. Det som har skjedd er nok at blandingsforholdet mellom luft og bensin ikke stemte helt, mulig på grunn av gjentatte forsøk på å få start. 1 Lenke til kommentar
bebi Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Må bare spørre, har du fylt\peila olje? Jeg har ikke fylt på olje selv, men jeg peilet oljen og synes det ser ut som om det er nok der. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Nå vet jeg ikke hvilket aggregat du har, men de ligner som oftest. Rød knapp på ON, choke på (grå spake?), på med gass (metallspake?), åpne bensintilførselen (svart spake?) og dra i snoren. Kan godt være litt vanskelig i begynnelsen med tanke på at det er helt nytt. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Der kan også sitte en liten "gummiblære" som du bruker til å pumpe fram bensin med før start.. Som regel 3-4 pump. Lenke til kommentar
bebi Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Nå vet jeg ikke hvilket aggregat du har, men de ligner som oftest. Rød knapp på ON, choke på (grå spake?), på med gass (metallspake?), åpne bensintilførselen (svart spake?) og dra i snoren. Kan godt være litt vanskelig i begynnelsen med tanke på at det er helt nytt. Det er et Stanley SG 3000. Den røde knappen var på 1 (på), bensintilførselen var på (metallspake), choken er jeg ikke sikker på om jeg fant. Det var ingenting som lignet på det som viste på bildet i bruksanvisningen. Jeg dro i en svart plastikkspake i nærheten av bensintilførselsspaken. Noen gass spake kjenner jeg ikke til. Endret 29. desember 2011 av bebi Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Det var nok bare litt uforbrent bensin som tente i eksosanlegget. Det kommer gjerne noe uforbrent bensin ut ved startproblemer. Etter all sannsynlighet er det bare å prøve videre. Du kan gjerne variere litt på choken til du finner det nivået den helst vil startes med. Endret 29. desember 2011 av Leo_ Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Se etter dette symbolet: Lenke til kommentar
bebi Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Ja, slik så symbolet ut under den spaken jeg antok var choken Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Noen gass-spake kjenner jeg ikke til. Etter min erfaring er det ikke vanlig heller. Strømaggregater skal (i motsetning til andre maskiner med små bensinmotorer) gå på et bestemt turtall for å gi korrekt spenning og frekvens, og det er som oftest ferdig innstilt/justert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå