Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke CD-Rom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt meg ny PC. Bruekr gammle disker 2x 1TB Sata og 1 120GB SSD. Denne SSdene har jeg hatt problemer med før.

Jeg fikk installert Windows 7 ulti fra CD første gang uten noe problem. Jeg har nå oppdatert BIOS/pc drivere. Når jeg skulle ta shutdown på pcen min så bare hang den seg på "Windows is shutingdown" jeg ventet da i ca 10 min før jeg tokk en manuel shutdown.

Etter dette startet jeg pcen på nytt og installerte SP1 til W7. Den ble ferdig installert og etter dette trengte pcen en reboot. Da beggynte den å konfigurere pcen til SP1 der stoppet den på 70% og hang seg. Så tokk jeg en manuel rebot igjen for også komme til at det står " Failure configuering Service Pack Reverting changes Do not turn off your computer." der har den nå ståt i ca 15 min. Safe mode stoper bare på "Please Wait" Og når jeg da skal prøve å boote fra CD-romen så vil han ikke boote. Jeg har satt det på boot option 1 og når jeg trykker F8 får å så boote fra CD-romen går han bare til SSDen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er nok problemet så enkelt at cd-rommen er defekt. Høres iallefall sånn ut for meg.

Men - det er en mulighet for at det er ram eller psu som er synderen. For ordens skyld kan du jo prøve ut følgende:

• Reset bios
  • Prøv å boote med kun CD-rom tilkoblet (alle andre disker koblet fra)
  • oppdater bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...